بعضی برای پیدا کردن یک لقمه چرب و شیرین ، دست به چه کارهای که
نمی زنند؛دین و دنیا ، عزت و سلامتی خود را صرف شکم پرستی می کنند.
اما غافل از اینکه بعد از چند صباحی کلکسیونی از بیماریها را که غالبا از
عوارض همین غذاهای به ظاهر رنگارنگ است وجود او را می گیرد؛مانند
چربی ، قند و...
این نوع تلاش و کوشش، در واقع همان سراب(خیال و تصور آب در بیابان) است.
در حالی که آب زلال در جایی دیگر شرشر می کند. درست مثل اینکه انسان
تشنه در بیابان وقتی که به آب گل آلودی می رسد بدون معطلی خود را از آن آب
ناگوار سیراب می کند در حالی که چشمه در همان نزدیک هاست.
خداوند در قرآن مجید در سوره واقعه پرده از یک نوع « ماده غذایی» بر می دارد
که لذتش وصف نشدنی و بدون عوارض است. این ماده غذایی«گوشت» است.
در روایت بهترین غذای بهشتیان معرفی شده است1 و در آیه قرآن بهترین نوع آن
،گوشت پرندگان است نه گوسفندی!!!! و پیش غذای آن هم انواع میوهاست.
وَ فاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ وَ لَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ 2
از این آیه بر می آید که متد و روش موجود پذیرایی در جامعه ما درست نیست که اول به
مهمان غذا می دهند بعد میوه ، در حالی که خوردن میوه قبل از غذا برای دستگاه گوارش
بهتر است .قرآن درباره میوه واژه « انتخاب» بکار برده ؛ ولی در مورد خوردن غذا
واژه «اشتهاء» بکار برده است . زیرا انسان وقتی که سیر شد دیگه میل به غذا ندارد ؛لذا
اگر یک ساعت بعد از صرف وعده غذایی او را دعوت به غذا کنیم در جواب می گویند:
میل ندارم. اما درباره میوه چون زود هضم است در طول شبانه روز بارها و بارها می تواند
میوه میل نماید به شرطی که تنوع داشته باشد. به این خاطر در مورد میوه بهشتیان، تنوع
آنقدر زیاد است که انسان باید در آن دیار فقط انتخاب کند آن هم یک درخت فقط یک نوع میوه
نمی دهد بلکه هزاران نوع با صدها مزه و...
در مورد گوشت پرنده هم طرز تهیه آن با دنیا کاملا فرق می کند که نه تهیه آن سخت است
و نه زحمت پخت و پز دارد.
از رسول اکرم روایت شده : که در بهشت مرغان مىپرند که هر یک هفتاد
هزار پر دارند و هر وقت که مؤمن میل طعام کند یکى از آن مرغها بیاید و بر خوان
او افتد و پرها بیفشاند از هر پر او طعامى بیرون آید از برف سفیدتر و از مشک
خوشبوىتر و از عسل شیرینتر که بهیچ لون دیگر نماند و بعد از آن بپرواز درآید
و بر درختان بهشت نشیند3
1-رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: اللَّحْمُ سَیِّدُ الطَّعَامِ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ. تفسیر نور الثقلین، 5جلد،
2-سوره واقعه ؛آیات 20 و 21
3-منهج الصادقین فی إلزام المخالفین، 10جلدذیل آیه