سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی ات را اگر جایگاهی [برایش] نیافتی، نثار مکن. [امام علی علیه السلام]
مهدی121
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پاتوق عاقبت به خیری 4

یکی دیگر از عواملی که اسنان را خوش فرجام می کند ، راضی نگه داشتن والدین است.

اگر پدر و مادر از انسان راضی نباشند ، طبق روایات معتبر ،افرزند لال از دنیا خواهد رفت .

و این  نتیجه طبیعی  عدم رضایت آنهاست . و کسی که هم لال باشد و نتواند در برابر

نکیر و منکر با زبان قاطع جواب دهد ، قطعا عاقبت به خیر نمی شود هرچند هم عمل صالحی

 داشته باشد. زیرا پدر و مادر در واقع خالق ثانی هستند و داری حق وتو خالقیت الهی هستند .

به تعبیر دیگر ؛پدر و مادر مظهر و تجلی صفت خالقیت الهی اند اگر از فرزند ناراضی باشند باعث ناراضی

خداوند خواهند شد و باید تاوان آن را پس دهد به این علت عاق والدین از گناهان کبیره شمرده شده

است . پیامبر(ص) فرمود: کسی که پدر و مادر خود را به خشم آورد، خدای را به غضب در آورده است.1

روایت معروفی در این باره وارد شده که شاهد و دلیل مدعا ما در بحث خوش فرجامی یا بد فرجامی

است. امام صادق(ع) فرمود:

«هنگام مرگ جوانی، پیامبر اکرم(ص) کنار بستر او حضور یافتند و به جوان فرمودند:

بگو لا اله الا الله، فرمود: زبانش بند آمد، چندبار تکرار کرد ولی زبان او بند شد، پیامبر(ص)

به زنی که کنار جوان بود فرمود: آیا این جوان مادر دارد؟ زن گفت: بله، من مادر او هستم،

فرمود: آیا از او ناراضی هستی؟ زن گفت: بله شش سال است با او صحبت نکرده ام، فرمود:

از او راضی شو، زن گفت: یا رسول الله بخاطر رضایت تو خدا از او راضی شود.

(من از او راضی شدم) سپس پیامبر(ص) بجوان فرمود: بگو لا اله الا الله، جوان در این هنگام گفت:

لا اله الا الله و پس از لحظاتی مرد.»2

به هر حال خدمت به والدین و راضی نگه داشتن انها نتیجه شیرین دارد . این کار آسان(خدمت و راضی

نگه داشتن آنها ) نتیجه بزرگی خواهد داشت و آن حسن عاقبت است .

http://armanemahdaviyat.ir/wp-content/uploads/1____________11-1.jpg


1-ارشاد القلوب، ناشر دار الشریف الرضی للنشر، 1413 ق، ج1، ص176.

2بحار الانوار، ج 74، ص 75.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( چهارشنبه 95/10/8 :: ساعت 8:19 عصر )
»» پاتوق عاقبت به خیری 3

 

 یکی از عوامل عاقبت به خیری ، استقامت در برابر شیاطین درونی و بیرونی است.

استقامت در مفهوم قرآنى آن اصطلاحى براى پایدارى در دین و مسیر حق

در برابر کژیهاست. اهل معرفت تعابیرى چون «اهل استقامت» و «منزل استقامت»

را که مرحله‏اى از مراحل سلوک الى اللّه است به‏ کار می ‏برند.

به تعبیر حضرت امیر زندگی دنیا پیچیده است با انواع مشکلات و تلخ کامیی ها ،

اگر انسان در برابر این هم مشکلات که دارای مصلحت تام الهی هستنند، صبر و

استقامت نورزد، چیزی جز درد و رنج و سرانجام بد فرجامی عائد انسان نمی شود؛

زیرا اگر مدت کوتاه زندگی انسان در دنیا را با زندگی آخرتش، که بی نهایت و پایانی

برای آن نیست،مقایسه شود؛ تحمل سختی ها ومشکلات بر انسان آسان و

هموار می شود؛ زیرا معیار و ترازوی خوش بختی  و سعادت با پارسنگ عاقبت

به خیری سنجیده می شود.لذا امام علی علیه السلام می فرماید:.

«عمل، عمل! پس از آن: عاقبت، عاقبت! و نیز: استقامت، استقامت! و سپس:

صبر، صبر! و: پارسایى، پارسایى!بى گمان هر یک از شما را نهایت و هدفى معین

است، پس راه خود به آخر برید. و بى تردید براى شما پرچم و نشانى است، به

دنبالپرچم خویش هدایت جویید، اسلام را نیز غایت و هدفى است، شما باید به

سوى آن هدف نهایى به پیش روید»1

یعنی هرعمل و کاری که انسان می خواهد انجام دهد ،گویا مثل جاده ای است که باید

پایان و مقصد ان را دید وبا صبر و حوصله خود را به خط اخر رساند و گر نه عاقبت خوبی

نصیب انسان نخواهد شد.یا امام صادق علیه السلام می فرماید:

  « فعلیکم‏ بالصبر فهو محمود العاقبة»2

صبر و استقامت نه تنها در برابر حوادث خارجی نتیجه و حسن عاقبت به همراه دارد ،

بلکه در برابر حوادث و طغیان درونی هم نقش بسیار زیادی دارد . چه بسیار افرادی بودند

که در جهاد اصغر و حتی انجام واجبات سنگ تمام گذاشتند، ولی دربرابر خواهش نفس و

گناه کوچکترین اسقامت نداشته و تمام آن عبادات و زحمات را نقش بر آب کرده وبد عاقبت

شده اند. نمونه های آن آن قدر زیاد است که کتابها درباره آن نوشته اند.

http://photos02.wisgoon.com/media/pin/photos02/images/o/2016/3/24/1/236x236_1458765156074226.jpg

 

1-نهج البلاغة (للصبحی صالح) ؛ ص252- قم، چاپ: اول، 1414 ق.

2-بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج‏42 ؛ ص292- بیروت، چاپ: دوم، 1403 ق.


 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( سه شنبه 95/10/7 :: ساعت 4:47 عصر )
»» پاتوق عاقبت به خیری 2

یکی دیگر از صفات برجسته اخلاقی که نقش زیادی در خوش فرجامی دارد، حس

تشکر و سپاسگذاری است . چیزی که در دنیای امروز حنای آن کمرنگ شده و کمتر

کسی یافت می شود که دربرابر این همه نعمت رنگارنگ الهی ، زبانش به شکر خداوند بچرخاند.!!

در حالی که خداوند در قرآن مجید آن را شاه کلید زیادی روزی و عاقبت به خیری می داند.در سوره

اعراف آیه 69 این طور می فرماید:

«فَاذْکُرُوا آلَاءَ اللَّهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ؛ پس نعمتهاى خدا را به یاد آورید باشد که رستگار شوید».

در این آیه شریفه «لعل»به چشم می خورد که هم به معنی شاید است و هم به معنی قطعا و یقین

می آید ،به نظر مفسران بزرگ اینجا به معنی یقین است . و از کلمه « تفلحون » عاقبت به خیری

فهمیده می شود.معنی آیه این می شود که هرکسی نعمت های الهی را با حس سپاسگذاری یاد

کند قطعا عاقبت به خیر و رستگار می شود . رستگاری بدون عاقبت به خیری معنا ندارد ؛ زیرا اگر

انسان بنا باشد در این دنیا خوش باشد ولی بعد از آن دوباره عذاب و تلخ کامی ها شروع شود ,

این رستگاری نیست بلکه رستگاری واقعی آن است که بعد از آن دیگر روی بدبختی و گرفتاری های

رزمره زندگی را نبیند این هم با مرگ که مقرون به عاقبت به خیری است همراه است.

به عبارت دیگر وقتی تمام نعمت های که در آن غرق شده را از خداوند بداند , قطعا میسر

استفاده و بهره برداری را طوری قرار می دهد که خداوند راضی باشد و از اسراف و تجمل گرایی

و امثال آن دوری می کند و در واقع خود را در میسر خوش فرجامی قرار داده است.

بنابراین شکر گزاری هم مانع بعضی از گناه ها می شود و باعث افزایش روز و در آخر هم خداونذ

وعده بهشت و عاقبت به خیری را داده است که موید آن این رویت نورانی است.

    «حضرت داوود علیه السلام از خداوند خواست تا دوستش را در بهشت به او نشان دهد.

ندا رسید: فردا او را بیرون از دروازه شهر خواهی دید. فردا، وقتی حضرت داوود علیه السلام

از دروازه شهر خارج شد، با متی، پدر یونس پیامبر برخورد کرد و دید مقداری هیزم به دوش

گرفته و در پی خریدار می گردد. حضرت داوود پس از اینکه با او هم صحبت و همراه شد،

دید شخصی هیزم ها را خرید و متی از همان پول هیزم، آرد و نمک برای خودش، داوود و

سلیمان خرید و نان تهیه کرد، ولی پیش از خوردن، متی سر به آسمان بلند کرد و گفت:

پروردگارا! هیزمی که من کندم، درختش را تو رویاندی. نیرو و قدرت بازو را تو به من

بخشیدی، توانایی حمل آن را تو دادی، خریدار را تو فرستادی، گندم نان را تو آفریدی،

دستگاهی آفریدی (دستگاه گوارش) تا بتوانیم نعمت تو را مصرف کنیم. می گفت:

و از گوشه های چشمش اشک می ریخت. سپس حضرت داوود رو به حضرت سلیمان کرد و

گفت: این شکر و سپاس گزاری است که انسان را به مقامات عالی می رساند»[1].


http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/14624574_1279925258718856_9004391273842343936_n.jpg?ig_cache_key=MTM2ODMyNzc1OTI1MTc1MzYyMg%3D%3D.2


 



[1]- قمى، عباس، سفینة البحار ج‏1 ؛ ص184- قم، چاپ: اول، 1414 ق.

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( شنبه 95/10/4 :: ساعت 4:13 عصر )
»» پاتوق عاقبت بخیری 1

همان طوری که وعده داده بودیم که عوامل عاقبت به خیری را در آیات و روایات به

صورت خام مطرح شده ، به اختصار در محضرتان عرضه کنیم.

یکی دیگر از عوامل عاقبت به خیری که در روایات بیان شده است «نماز اول وقت »است.

نماز بخصوص نماز اول وقت یا با جماعت ، دیوار بلند بی اعتمادی بین ما و شیطان است

که جیغ شیطان را در می آورد. به این دلیل دو تن از فرشتگان مقرب الهی یعنی جبرئیل و

عزرائیل نسبت به آن موضع قاطع گرفته اند.

جبرئیل که دستش از خواندن نماز جماعت کوتاه است در یک آرزوی دست نیافتنی ! می فرماید:

آرزوی دارم که جزء بنی آدم باشم به خاطر چند چیز که در بین انسانها هست اولین آنها نماز جماعت است.1

و دیگری عزرائیل است که سمت رسمی و شغل اصلیش، قبض روح انسانهاست و آخرین لحظه

حیات انسان به دست او تمام می شود و مهر قبولی یا مردودی ایمان (عاقبت به خیری یا شری)

به فرمان او صادر می شود ، در یک اظهار نظرجانانه و بشارت دهنده از مراقبین نماز اول وقت

در لحظه مرگ تمام قد دفاع می کند. !

امام صادق علیه السّلام فرمودند:
«ان ملک الموت یدفع الشیطان عن المحافظ علی الصلاة و یلقنه شهادة ان لا اله الله
و ان محمدا رسول الله فی تلک الحالة العظمیة؛

همانا ملک الموت شیطان را در دم مرگ از کسی که حافظ نماز است ، دورمی کند
و شهادت بر وحدانیت خدا و رسالت رسول خدا (ص ) رادر هنگام هولناک مرگ به او
تلقین می کند (توفیق شهادتین پیدا می کند).»2
در این حدیث، کاربرد عملی نماز اول وقت در لحظه مرگ را به وضوح نشان می دهد . یعنی
عزرائیل در اوقات نماز با مردم مصافحه می کند و از خواندن نماز اول وقت آنها لذت می برد و
مثل ذکر صلوات برای خودش تکرار می کند ، وعده من و شما هنگامه مرگ ، خوب از شما در
برابر شیطان دفاع خواهم کرد .
زیرا شیطان هم با تمام نیرو و تجهیزاتش ( که شامل همه دلبستگی هاست ) در لحظه مرگ به سراغ
ما می آید و ما در این نبرد سخت ، نیاز شدید به یک همنورد داریم که بتواند خوب در برابر شیطان
ظاهر شود و آن فرشته مقرب الهی است که آمدنش را در آن لحظه  ، مشروط به خواندن نماز اول
وقت کرده است. اما اینکه شیطان در آن لحظه به میدان کارزار می آید در روایت چنین بیان شده است.
امام صادق علیه السلام :

 هیچ کس نیست، مگر این که هنگام مرگ ابلیس بعضی شیاطین تحت امرش را برای به
کفر کشاندن و ایجاد شک در  دینش موکل او می کند تا وقتی که روحش خارج شود؛
اما بر مؤمنان چنین تسلطی ندارد؛ پس هنگامی که نزد مردگان خود (کسانی که در حال
مردن هستند) حاضر شدید، تا به هنگام مرگشان شهادتین را به آنان تلقین کنید.3 
یا در روایتی پیامبر اسلام در این باره می فرماید:
«لایزال الشیطان یرغب من بنی آدم ما حافظ علی الصلوات الخمس فاذا ضیعن تجراً علیه او قعه فی العظام».4
شیطان پیوسته از فرزندان آدم در وحشت و هراس است تا آنگاه که نمازهایش را به دقت و با شرایط و آداب می خواند.
پس اگر نماز را ضایع نموده (و دروقت مقرر آن به جا نیاورد)، شیطان بر او چیره می شود و او را در گناهان کبیره می اندازد و وی راگرفتار می کند.
http://emdadaks.ir/files/fa/news/1394/11/19/1684_746.jpg

1- یَا عَلِیُّ! تَمَنَّی جَبْرئِیلُ اَنْ یَکُونَ مِنْ بَنِی آدَمَ بِسَبْعِ خِصَالٍ وَ هِیَ الصَّلَوه فِی الْجَمَاعَه وَ مُجَالَسَتُهُ الْعُلَمَاءَ وَالصُّلْحُ بَیْنَ الاِثْنَیْنِ وَ اِکْرَامُ الْیَتِیمِ وَ عِیَادَه الْمَرِیضِ وَ تَشْیِیعُ الْجَنَازه وَ سَْقیُ الْمَاءِ فِی الْحَجِّ فَاحْرُصْ عَلَی ذَلِکَ

مواعظ العددیه، علی مشکینى، نشر الهادى، قم، ص195
2-بحارالانوار، ج 6 ص161
3-بحار ج 6،ص 165.
4-بحار ،ج82، ص202


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( جمعه 95/10/3 :: ساعت 7:40 عصر )
»» چکار کنیم تا عاقبت به خیر شویم؟

 مهمترین نگرانی انسانهای موحد از زمان خلقت آفرینش تا عصرجدید عاقبت به خیری است.

این نوع تفکر مختص به مومنین متوسط نیست بلکه اولیای الهی و انبیاء هم برای آینده خود

نگران بوده اند و جالب اینکه در بین فرشتگان مقرب و بزرگ الهی  هم این دغدغه بوده  که

به یک مورد اشاره می شود . نقل شده :

«وقتی این آیه ی شریفه ی قرآن نازل شد و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین،

یعنی پیغمبر رحمت برای همه است، وقتی این آیه نازل شد پیغمبر اکرم

صلی الله علیه و آله به جبرئیل فرمود که ای جبرئیل من برای تو چه سودی دارم،

من برای همه رحمت هستم برای تو که فرشته ی خدایی و معصومی و فرشته

وحی هستی، من برایت چه سودی دارم،

جبرئیل عرض کرد: یا رسول الله از ابتدایی که خدا من را آفرید همیشه

ترس از این داشتم که عاقبت به خیر نشوم، این آیه ی قرآن که نازل شد،

دیگر خیالم راحت شد، که پیغمبر برای همه رحمت است و رحمت بودننش

برای من بر این است که این خوف و نگرانی من برطرف بشود.

قرآن کریم می فرماید: مطاع ثَمّ أمین  حرف پیامبر را آنجا گوش می کنند

و پیامبر کسی است که حرفش پذیرایی دارد، اگر پیغمبر برای من دعا کند

که من عاقبت بخیر شوم،حتماً عاقبت به خیر خواهم شد».1

یا در شرح بعضی از بزرگان نقل شده اگر یک دعای مستجاب داشته باشید

چه دعایی می کنید؟ فرمودند: که خدایا ما را عاقبت به خیر کن.!!!

یکی از مهمترین عامل عاقبت به خیری از دیدگاه آیات الهی تقوا است .

تقوی در واقع یک نوع ترمز و ملکه باطنی است که وقتی انسان در سر دو راهی قرار گرفت ،

راه درست را انتخاب کند و سعادت خود را تضمین کند؛ زیرا که تقوی این هنر و خاصیت را دارد

که انسان را در برابر شهوت و غضب که دو نیروی بسیار خطرناک و مهلک هستنندنگه دارد و قدرت آنهارا

از کار بیندازد یا لااقل آنها را تضعیف کنند و از طغیان آنها جلو گیری کند. لذا قرآن در آیات معتددی

با با صدا رسا می فرماید: «والعاقبه للمتقین»

هر چند تقوا داشتن یک هزینه و دردسرهایی برای انسان دارد و باید انسان از بعضی لذائذ

چشم پوشی کند ولی میوه شیرین و دلچسبی دارد که هم در دنیا انسان را آبرومند می کند

در آخر کار هم انسان را سعادتمند و عاقبت به خیر می کند.

هر چیزی که برای انسان تکراری شود، انسان از آن دلزده می شود غیر از تقوا که به تعبیر

آیت الله جوادی مثل باد بزنی است که باید مرتب آن را چرخاند تا جلوی پشه و یا حرارت گناه

را بگیرد ؛چون طبق آیه قرآن هر لحظه حرارت گناه و خناس هست (الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ )2

لذا باید مرتب تقوی را تقویت کرد. در این آیه یوسوس فعل مضارع است و دلالت

بر استمرار  وسوسه می کند پس در آیات و روایات مرتب امر به تقوا شده که شاه کلید

خوش بختی است حضرت علی علیه السلام هر شب بعد نماز عشائ  مردم را به تقوی دعوت می کرد و

می فرمود : (تهجزوا رحمکم الله )3خودتان با تقوی مجهز کنید که مرگ خبر نمی کند.

عوامل دیگری هست که به لطف الهی در آینده بیان خواهند شد.

http://www.akhlagh.tahzib-howzeh.ir/uploads/%D8%B9%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA_%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D8%B1%DB%8C300_254477.PNG

 


 

1- بحار ج16 ص 306 چاپ بیروت

2- سوره خناس آیه 5

3- نهج البلاغه ص 321 للصبحی صالح



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( پنج شنبه 95/10/2 :: ساعت 10:36 عصر )
<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقر عامل تملق و چاپلوسی
سلام فرمانده
احاطه همه جانبه آتش بر کفار
گفتگوی فرشتگان عذاب با مال اندوزان در قیامت
غیرت دینی حضرت موسی علیه السلام
حفظ جان رهبر و نخبگان واجب عقلی و شرعی
نگاه اسلام به بهداشت
ملاقات پروردگار آخرین ایستگاه زندگی
جایگاه و جریان مباهله در عصر جدید
تلخی ها و شیرینی های کرونا
حد و حدود سفره انسان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 45
>> بازدید دیروز: 169
>> مجموع بازدیدها: 347054
» درباره من

مهدی121
مدیر وبلاگ : امرالله بیرانوند[398]
نویسندگان وبلاگ :
حرف حساب
حرف حساب[0]


» پیوندهای روزانه

جوادی املی [6]
مدرسه فقاهت [1]
مهارت ها [7]
روضه [7]
تحلیل تحریرالقبلتین [12]
دشمن شناسی [10]
مهدی121 [37]
[آرشیو(7)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
رابطه قیامت با بهار[4] . روش گفتگوی جهنمیان[4] . قیمت انسان - بهشت[4] . معاد[4] . کفار - مومنین -رابطه[3] . عرفه[2] . ندارد[2] . خمس[2] . تقوی[2] . تهاجم فرهنگی . تهدید- تطمیع - تتزویر . توکل - امام جواد ع . تیپ منفی - تیپ مثبت - انس - نسیان . ثروت - تربیت دینی - . جان جانان - غدیر . جاهلیت - هوای نفس . جد -جن - سفیه . جرس- اهل بیت . جشن انتخابات . جشن تولد انقلاب . جشن تولد قرآن . جنسیت- صورتگری . جنگ اقتصادی . جوان - غنیمت . جوجه -اخر پاییز- برجام . چشم - انواع نگاه . چشمه - نماز . چند همسری . چهره - ناضره - مسفره - مستبشره . چهره دین- روز قیامت . حال - مقام . حجاب - ممنوع . حداقل آزادی - پیامبران - . حرکت دسته جمعی 22 بهمن . حزب شیطان - . حساب بانکی -تریت فرزند . حساب روزانه - حساب ماهانه و سالانه . حساب-اعداد . حضرت زینب سلام الله علیها . حضرت عیسی ع - میلاد . حضرت معصومه . حق و باطل - کربلا . حقوق بچه ها - والدین - امام سجاد ع . حلال درمانی - معنویت - امتحان بزرگ . حماقت - عقل - . حملات شیطان از چهار جهت . حوصله نداشتن . حکومت جهانی . خدا خرمایی- جهالت . خرطوم- رسوایی . خط فاصله . خطبه شعبانیه . خواب عقل . خواب -مرگ- مردم . خود شناسی- گنج معنوی . خودی و غیر خودی . خورشید - قطب . خوش تیپی قیامت . خوش فرجامی . خیر - امام حسشین ع . دروغ- شیطان . دستاورد ماه مبارک رمضان . دستاوردهای انقلاب . دشمن شناسی - روش تیبلیغات دشمن - وظیفه مل . دعا - امام سحاد علیه السلام . دعا - مناجات - . دعا- عاقبت به خیری . دل پاک -ظاهرنماز . دنیا شناسی . دنیاشناسی . دنیای خوب - شکر - . دو تابعیتی - منافق . دوره ترجمه . دوست . دوستی - ظاهر و باطن دوستی-روابط و ضوابط . ذائقه -مرگ . ذل پدر و مادر -دل مومنین -مشکن دلی . ذوالقبلتین- کربلا- مکه - دل . راستگوتر .خودمانی . راه آسمانی . ربا - محارب با خداوند . رجب - جاهلیت . رجب -دعا -سلاح مدرن . رجعت - قطره . رسانا و نارسا . رضایت امام . رفت و آمد - نشکیل جسله دینی . رهبر - عدد صحیح - ولایت . روح عاشورا - مبارزه با ظلم . روح عید - قلب . روز پدر . روز یاس - روز ناامیدی . روزی - عائله . روزی -شاه کلید-تقوی . روش ایراد خطبه فدکیه . 14 خرداد . آتشکده فارس - دریاچه ساوه -میلاد پیامبر ص . آرامش -یاد خدا . آیه نباء . آیینه . ابن حر حعفی های انقلاب . اخلاص - عناوین اعتباری- رمز ماندگاری . اخلاص حضرت علی ع در خندق . ادخال سرور . اراده . اربعین - درس عاشورا - اشک معنادار . ارداه - خواب - مرگ . ازدواج- . ازدواج - خدیجه - دختر شعیب . ازدواج - ساده زیستی . ازدواج -ازمایش بزرگ . ازدواج به هنگام . ازدواج سیاسی . ازدواج- علمی - . استقامت . استقبال کبری . استقلال - ازادی - جمهوری اسلامی . اسحله شناسی - فقر - اختلاف- تزیین کار زشت-وسوسه . اسراف- . اسقف -اتهام . اسوه- حضرت ابراهیم ع . اشتی شیطان -لجاجت . اشرف افغان - نادرشاه . اشک - تسبیح . اصل غافلگیری- والعادیات . اعتراف . اعتماد به آمریکا . اعتکاف . اعداد اعمال . اقتصاد - خرچنگ - . الجار ثم الدار-تقسیم کار . ام البنین - فداکار . امام جواد علیه السلام . امام حسین ع - خانواده . امام زمان عج . امام علی علیه السلام- حکومت . امام-رهبر- . اموال نامشروع . انتخابات . انفاق - تثبیت . انفاق - ریشه دار . انقلاب - ابوسفیان - نصرت الهی . انقلاب -غربزده ها . انقلاب مادر . انقلابی ماندن - خواب مزمزه . انقلابین - یولج -یلدا . انواع پناهگاه -خناس . انواع قدرت . انواع ملاقات امام . اوفات قراغت . اول ماه و نکاح . اولین بانوی بهشتی -بهشت . اومانیسم - . ایام البیض - خواص عبادات . ایت الله هاشمی رفسنجانی . ایمان . ایمنی- جاده -پراید . بازار - شیطان . بازنشستگی- خرافات . باطن مشکلات - مقامات معنوی . باغبان - باغ - عبادت . باغی که سوخت - آزمایش . باقاعده و بی قاعده - بهشت - کالای بی مشتری . بانک - ربا -شیطان . بچه داری . برجام -نافرجام . برق -شناخت . بعد سیاسی غدیر - نمونه های سرپیچی . بلقیس - تست هوش . بهار - ربیع اول - میلاد پیامبر ص . بهداشت جهانی اسلام . بیداری . بیمار - خواب -آزمایش . پایتخت - فردوس - اهل بیت . پرگار هستی-ولایت - سر مخفی . پیامد سقیفه . پیش فروش بهشت . تاش . تبارک الخالقین . تجربه نبوی - سروش - حقایق دینی . تجلی - انقلاب - نهم دی . تحول درونی . ترامپ . تساوی زن و مرد- . تعادل . تعامل - تسبیح . تعامل - خدا - شکر . تعدیل خواسته ها-کمال انسان-چند همسری . تعقل . تغییر سبک زندگی . تقلین -کربلا . تقوا - برکت - گناه . نسل در اخرت . نصف دین- ازدواج . نفوذ- . نماز - کمک . نماز اول وقت . نیایش . نیمه شعبان . هشدار- گفتگو -مرگ . همراهی خاص- همراهی عام . همسایه داری- عرفان نوظهور . همه یا هیچ- تربیت . هواپیما- پیشگویی . هوای نفس - دل . هوای نفس- شناخت نفس . واجبات انقلاب - سران کفر-راهپیمایی . والدین . وصیت - ثقلین . وضو ، غسل . وطن خاکی -ملکوتی . ولایت . ولایت -خطبه فدکیه . ولایت فقیه . ولایت- نفی و اثبات . یا حسین . یا مقلب القلوب . یلدا- متفکران . یوسف زهرا - منتظران . کاخ -غدیر . کادو- دعا . کار عوامانه . کاشف الغطا- ایام فاطمیه . -کرامات -نماز باران . کرونا - ساده زیستس - کمک . کشتی . کشتی نچات . عرق - گرما . عزرائیل - تلاش . عزیر - امام زمان ع . عصا - فرعون - موسی - مار . عصر - فشار - امام عصرعج - . عقل . عقل - امام زمان عج . علامه - یادگیری علم به خاطر علم . عید نوروز- زیبایی و زشتی . غدیر - اطاعت پذیری . غدیر - امربه معروف . غدیر- سکوت - اقتدا به پیامبران . غدیر و تورات . غدیر و عقل . غدیر-ایات -هنر . غضب حضرت زهرا . غیرت -رگ - ناموس . فاطمه زهرا - ازدواج . فجر . فخری زاده، ترور ناصح . فدک -بینه . فرار از گناه . فرج -غیبت -دعا . فریاد - داد . فلش مموری - انگشت نگاری-ثبت گناه . قانونها -قرآن - نیکی . قبر . قرآن - گروگان - دنیا . قرب و بعد . قربان . قل -فقط بگو . قم . قناعت - اقتصاد - ظهور . قوه مقننه - مجریه - قضائیه . رویت - امام زمان عج . ریاضی - دزدی . زبان - زندان . زرنگ- قیامت - . زهد- انقلابی ماندن . زهره -شکوفه . زیارت نامه حضرت عباس . زیانکار -معامله با خداوند-معامله با شیطان . زینب - ایمان . زینت - ایمان . زکات -برکت -رشد ونمو . سائق و قائد- قرآن . سابقه دار -حضرت موسی ع . ساقی کوثر -قرآن - اهل بیت -معلم . سامری و غدیر . سامری؛ هارون ، غیرت دینی . سپر آتش -سبک زندگی . سپر-ورع . سجده - ساق - قیامت . سختی و مشکلات . سرباز خداوند- تسبیح افرینش . سرمایه گذاری یک بار مصرف - انواع سرمایه گذاری . سعد بن عباده- انصار . سفاهت - زبان مشترک موجودات . سفره . سفره عبادت خلقت . سلام -خلفا . سن تکلیف دختران . سه نسل . سهام دار . سوء مدیریت . سوپرایز . سیزده بدر - سیزده نوروز . سیما- طواف -جهنم . شاد زیستن -غم واندوه . شخصیت ثابت و متغییر . شربت - دشمن مشترک . شعبان -شناخت . شناخت - امام زمان عج .
» آرشیو مطالب
پاییز 87
تابستان 88
زمستان 88
پاییز 89
شکوفه های دنیا
زمستان 94
پاییز 94
بهمن 94
دی 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آذر 96
آبان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سوال
مهدی121

http://vaede.blog.ir/
شب های عاشقانه و بارانی...
نفس تازه

نوحه
حسینیه
وهابیت
سوالات دینی
https://eitaa.com/qurnwords
مفاتیح القران شرح لغات قران

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان






» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب