سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس های دانش عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مهدی121
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پیوند مبارک

امشب اول ذیحجه سالروز پیوند دو نور آسمانی یعنی حضرت علی و

حضرت زهرا سلام الله علیهماست. به این مناسبت چند جمله ای درباره

ازدواج تقدیم می کنیم.

ازدواج از امور مهم بشری و در حد غذا و لباس تلقی شده است . امروزه متاسفانه

بر اثر ترویج فرهنگ غرب ، بسیاری از جوانان از آن فرار و حتی بعضی هم به آن فکر نمی کنند.!

بهانه مهم آنها نداشتن کار و شغل است ، هر چند این حرف منطقی و درست است ولی

علت اصلی حال کار نداشتن است. به عبارت دیگر چون خیلی از جوان مهارت و هنر کار ندارند و

از طرفی توقع آنها به طور تصاعدی بالا رفته ، هرگز تن به کار های ساده یا سخت نمی دهند و

از طرف دیگر معیار های دینی در جامعه کم رنگ شده و عوامل دیگری ... دست به دست هم داده

که دیوار ازدواج به اندازه ای بلند شود که کمتر جوانی می تواند در شرایط فعلی از آن عبور کند.

در فرهنگ غلط مادی ، نگاه به ازدواج فقط یک نگاه صددر صد مادی و بر اساس منفعت و سودجویی

تفسیر می شود ، در حالی که بر معیار فرهنگ غنی اسلامی ازدواج در درجه اول یک امر معنوی است و

حدود شش باب مهم فقهی درباره آن بحث می کند.!

تا جایی که در متون دینی از زبان بزرگانمان نقل شده : ازدواج نصف دین است1. یعنی ازدواج یک تنه

در مقابل سایر عبادات مثل نماز و روزه و....برابری می کند .( البته این جای بحث مفصلی دارد )

یا پیامبر مکرم اسلام با صدای رسا می فرماید: ازدواج سنت من است هر کس از آن رو گردان

شود از من نیست.!2

این هشدار سخت پیامبر اسلام به عنوان شخص اول اسلام، فقط با نگاه معنوی به ازدواج

قابل تفسیر است . حال چه چیزی در ازدواج نهفته است که اگر کسی تن به ازدواج ندهد

پیامبر ص او را از خود دور می کنند،جای بحث دارد.

در اول انقلاب که در جامعه فرهنگ اسلامی حاکم بود و فرهنگ شهادت و جهاد

یک رنگ و بوی معنوی داشت، چه دختر خانمهایی  در این جامعه بودند که حاضر شدند تا

با یک جانباز  60 یا 70 درصد ازدواج کنند تا آنها هم در کار معنوی شوهرشان شریک شوند.

ولی امروزه بر اثر ترویج فرهنگ ناقص غرب و تغییر ذائقه آنها، نه جونان حاضرند به خاطر خداوند

با دختر فقیر جامعه ازدواج کنند ، نه دختران حاضرند با جوانان کم درآمد ازدواج کنند. این جابجایی

فرهنگی باعث شده که ازدواج یکی از بحرانی ترین و پر حاشیه ترین مسائل جامعه تلقی شود

و همه مستقیم یا غیر مستقیم در این امر مسئولیم.

http://s3.picofile.com/file/7962841070/aksgif_ir_Marriage_of_Imam_Ali_AS_and_Hazrat_Zahra_SA_%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%A8%D8%A7_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7_03_58_13.gif

1-مَنْ تَزَوَّجَ أَحْرَزَ نِصْفَ دِینِهِ  وسائل الشیعة، ج‌20، ص17، ابواب مقدمات النکاح وآدابه، باب1

2-جامع الأخبار(للشعیری)، ص101.


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( سه شنبه 96/5/31 :: ساعت 11:15 عصر )
»» امام جواد ع معجزه جاوید

امشب شهادت امام جواد علیه السلام است ضمن تسلیت به همه ارادتمندان

آن حضرت چند جمله درباره عظمت آن حضرت به عرض می رسانم.

هر چند  قرآن مجید آخرین معجزه  پیامبر اسلام است و معجزه هم 

  مدعیان نبوت برای اثبات مدعای خود که ارتباط با عالم غیب و خدای

عالم هستی بوده می آوردند و دیگران را نیز دعوت به مقابله بمثل 

می کنند، و چون کسی مانند آنرا نمی تواند بیاورد و عاجز از انجام آن

است بدان معجزه می گویند.

وجود امام جواد علیه السلام  هم در عصرخودش معجزه بود و هم برای

تمام اعصار معجزه بود .معجزه بودن در عصر خود به این صورت بود که :

رسیدن ایشان به امامت در آن سن کم، و آگاهی به حلال و حرام و

احکام الهی و برنامه ی عجیب ایشان در مناظره با مخالفین اعجازی

از جانب خداوند بود. که دوست و دشمن اقرار به جایگاه ارزشمند آن حضرت

داشتند و دهن دشمنان را برای همیشه بست .

علاوه برآن ؛ امام برای شیعه هم مانند قرآن یک معجزه جاودان است . همان طور که قرآن

در هر عصری هماورد می طلبد و می فرماید: اگر می توانید یک سوره مثل قرآن بیاورید؟

و تاکنون تاریخ یک مورد را هم ثبت نکرده است و کسانی که همچون ادعایی داشتند ،

رسوا شدند!. پیروان مکتب اهل بیت در طول تاریخ تا زمان حاضر با صدا بلند تمام مذاهب

چه مسلمان چه غیر مسلمان را دعوت می کنند که برای حقانیت شیعه همین بس که

خداوند قدرت لایزال خود را در ائمه شیعه به نمایش گذاشته و در بین آنها امامی را در کودکی

به رهبری و امامت برمی انگیزد که علم اولین و آخرین را دارد و با کمی سن تمام دانشمندان

را مغلوب کرد !!!  کدام مذهب در میان بزرگان خود این چنین افرادی داراست ؟

این قدرت نمایی خداوند به این صورت قبلا دوبار در قاموس دو تن از پیامبرانش اتفاق افتد و در کودکی

حضرت عیسی ع و حضرت یحیی ع را به پیامبری برگزید و قبل و بعد از آن غیر از امام جواد و امام زمان عج

سابقه ندارد. اگر الان کسی توانست رو کند؟

خداوند در سوره مریم آیه 12می فرماید:

یا یَحْیی‏ خُذِ الْکِتابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَیْناهُ الْحُکْمَ صَبِیًّا (صبی یعنی کودکی)


ای یحیی! کتاب ( خدا ) را با قوّت بگیر! و ما فرمان نبوّت ( و عقل کافی ) در کودکی به او دادیم!

قرآن در سوره مریم در مورد حضرت عیسی ع فرمود:
قَالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیًّا  [کودک] گفت منم بنده خدا به من کتاب
داده و مرا پیامبر قرار داده است (30)

http://ahlolbait.com/files/u947/afrade-jahel_0.jpg




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( دوشنبه 96/5/30 :: ساعت 11:9 عصر )
»» چطور یاد خدا دل را آرام می کند؟

همه ما مسلمانان این ایه شریفه قرآن را خوانده یا به گوشمان خورده است که

خداوند با صدای رسا می فرماید:

«أَلاَ بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ آگاه باشید که دل فقط با یاد خداوند آرام می گیرد»1

هر چه غیر از این تابلوی بزرگ الهی دل را آرام کند در واقع مسکن موقت و آرامش

آ ن هم مصنوعی و غیر ارگانیک است و عوارض  بلند مدت زیادی دارد مانند: موسیقی ،

مواد مخدر ، پست و مقام و سایر امور مادی ،ما در زندگی چیزی بهتر از آرامش نداریم؛

این آرامش الهی فقط یک شاه کلید دارد و آن ایمان و باورداشتن  قدرت خداونداست،

با این اعتقاد که خداوند ما را اداره می کند . مثل کسی که در یک اداره کار می کند ،

ایمان دارد که سر ماه مدیر اداره یا موسسه حقوق او را پرداخت می کند و کاری

هم به سود و زیان اداره و شرکت ندارد. این ایمان کارمند به مدیر شرکت ،

یک آرامش و امیدواری به او می دهد .

ما هم اگر به همان اندازه یک کارمند شرکت  به خداوند ایمان داشته باشیم که خودش

وعده داه وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لاَ یَحْتَسِبُ2 و ذر جایی دیگر فرموده: لهو خَیْرُ الرَّازِقِینَ3

کار نداریم که باران می آید یا نه ، خشک سالی میشه یا نه ، تحریم یا تورم هست یانه !

بلکه وظیفه خود را انجام می دهیم و دیگر  اضطراب و دلشوره قسط  ، تورم و...نداریم .

بلکه آرام می خوابیم،آرام درس می خوانیم ،آرام کار می کنیم و آرام ازدواج و

صاحب اولاد می شویم و...زیرا یقین داریم که او از راهی به ما روزی می دهد که نه ما

از راه علم اقتصاد به آن برسیم و نه از مغز اقتصاد دانان خطور کرده باشد.

و از طرف دیگر وقتی روزی حلال بود از عبادت لذت می بریم که خود ارامش خاصی هر

روز به زندگی فردی ،خانوادگی و اجتماعی مان می دهد و در اثر تحریم و...جامعه دچار

التهاب نمی کنیم.

http://www.hajij.com/fa/images/stories/pics/1392/3/vakhraz92a4.jpg

1-سوره رعد, آیه28.

2-سوره طلاق, آیه 3.

3-سوره مائده, آیه114.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( یکشنبه 96/5/29 :: ساعت 11:39 عصر )
»» شما بگویید

واژه های قرآن هر کدام یک شماره و کد خاصی هستند که حقایقی

از این کتاب الهی را نشان می دهند، در این چند سطر تامل کوتاه

در واژه« قل« داشته باشیم.

آنچه ما از آیات الهی می دانیم این است که این آیات باارزش که حرف

و سخن خداوند با بندگانش است ، توسط پیامبر مکرم اسلام به مردم

ابلاغ شده است.گاهی خداوند مستقیما مردم را خطاب می کند و حکمی

را برای مردم  مطرح و پیامبر اسلام هم آن را به مردم می رساند ،گاهی

هم یک احترام خاصی به پیامبر ص می گذارد و می فرماید: شما بگویید .

این احترام ویژه با لفظ «قل« بیان می شود .یعنی ای رسول ما ، من زیاد

با این خلق صحبت کردم شما چیزی به آنها بگوید شاید به حرف شما گوش

دهند .

قل در قرآن همیشه در جواب یک سوال است . این سوال گاهی به

طور صریح در قرآن آمده و بلافاصله جواب آن هم در قرآن مطرح شده

است .مثل آیه 219سوره بقره می خوانیم:

...وَیَسْأَلُونَکَ مَاذَا یُـنْـفِـقـُونَ قُـلِ الْـعَـفْـوَ : از تو می پرسند چه چیزی

را انفاق کنند؟ بگو: عفو.  "عفو" یعنی چه؟

«عَـفـو» بمعنی: بخشش و چشم پوشی است و هم به معنی

«بخش اضافی و چیز اضافی» اطلاق شده (یعنی چیزِ مازاد بر نیاز

و مصرف و هزینه خود را انفاق کنند).

و گاهی هم سوال مطرح نشده و به جواب پرداخته مثل سوره توحید

، کافرون ، ناس و..

البته در این سوره سوال در شان نزول آمده که در سوره توحید

یهودیان از پیامبر اسلام می خواهند تا  خدای خود را معرفی کند و

یا در سوره کافرون پای یک معامله با پیامبر اسلام در میان است .

به هر حال در آیاتی که «قل » آمده است یک عظمت فوق العاده ای

دیده می شود یا به حکم وموضوع آن  آیه مربوط است و یا به عظمت

پیامبر اسلام دلالت دارد.

مانند : پیامبر تو به مردم بگو: « قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا» در اینجا که

شخص پیامبر اول خطاب می‌گیرد، گویا حکم یک منزلت فوق العاده دارد

و برای اینکه این منزلت حفظ شود اول به یک واسطه گفته

می‌شود و بعد
به پیامبر که واسطه بین پیامبر و مردم است.

به هرحال در قرآن، خطاب با قل  332 بار آمده است. چنین خطابی

شش بخشی دارد و از حیث پیام و مخاطب آن گوناگون است، مضمون

های گوناگونی از مسایل فقهی و اخلاقی مؤمنان تا پاسخ به اشکال ها و

خرده گیری های یهود، کافران، مشرکان و منافقان دارد.

خطاب با قل فضای گفتگوی نزدیک خدا و انسان را ترسیم می کند که

یک شیرینی خاصی دارد.


http://s6.picofile.com/file/8200835718/11216839_391523497702083_3455798614590652791_n.jpg



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( شنبه 96/5/28 :: ساعت 11:46 عصر )
»» امام رضا ع مظهر کامل راضیه مرضیه

با توجه به اینکه همه ائمه اطهار علیهم السلام در قله انسانیت قرار دارند و تمام صفات الهی

 را دار هستند ولی هرکدام به یک خصوصیتی از این صفات الهی  متصف شده اند.

به عنوان نمونه اگر صفت« کاظم» را برای امام موسی علیه السلام  بکار می بریم ، این طور

نیست که سایر ائمه «کاظم و فرو برده خشم» نباشند و به تعبیر علمای اصول لقب مفهوم ندارد

و شامل حال همه می شود.

در بین امامان معصوم ، امام علی بن موسی علیه السلام به «رضا » مشهور است . علت آن در چند

است:ا- آن حضرت مورد رضا و پسند خداوند در آسمان، و رسول خدا(ص) و امامان در زمین بود.

2. مخالف و موافق شیعه و سنی او را پسندیدند و آن حضرت مورد رضا و پسند همه بود.

3. آن حضرت راضی به رضای پروردگار بود .

این وجوه در کلام امام جواد علیه السلام هم آمده است:خداوند تبارک و تعالی او را «رضا» نام داده است؛

«زیرا او در آسمان خدا از او راضی بود و در زمین خدا از پیامبر و امامان پس از او رضایت داشت.

آن شخص از امام می‌پرسد: مگر همه‌ نیاکان چنین نبودند که خدای عزوجل و پیامبرش از او راضی باشند،

پس چرا در این میان، تنها پدر شما را رضا نامیدند؟

امام جواد(ع) در پاسخ فرمود: چون همان گونه که دوستانش از او خرسند بودند، دشمنان و مخالفانش هم از

وی رضایت داشتند؛ و این وضعیت برای هیچ یک از نیاکان ایشان رخ نداده بود؛ از همین رو تنها او را «رضا»

نامیده‌اند.»1 اما استادآیت الله  جوادی آملی به نکات زیبای دیگری رسیده اند و می فرمایند:

«هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمی‌شود، مگر به وساطت مقام امام هشتم؛

هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی یابد و خوشحال نمی شود، مگر به وساطت مقام

رضوان رضا (سلام الله علیه)؛ و هیچ نفس مطمئنه ای به مقام راضی و مَرضی بار نمی‌یابد،

مگر به وساطت مقام امام رضا! او نه چون به مقام رضا رسیده است، به این لقب ملقّب شده

است! بلکه چون دیگران را به این مقام می‌رساند، ملقّب به رضا شد».2

علت آن هم روشن است چون امام واسطه فیض بندگان و خداوند است و این مقام رضا در اختیار اوست ،

هر رضایتی به بنی آدم برسد چه بفهمد و چه نفهمد به برکت وجود نازنین امام رضاست .

http://www.beytoote.com/images/stories/housekeeping/hou15428.jpg

 


 

1-علل‎الشرایع: ج 2، ص 237، باب 172

2- سایت بنیاد وحیانی اسراء

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( پنج شنبه 96/5/26 :: ساعت 11:7 عصر )
»» داد ، بی داد

یکی از راه های کمک گرفتن از دیگران در هنگام گرفتار و مشکلات ، صدازدن است.

این آرامترین و ساده ترین راه کمک گرفتن از دیگران است . در بعضی مواقع هم فریاد زدن

برای درخواست کمک نیست بلکه فشار درونی ناشی از عصبانیت باعث می شود که انسان

صدایش را بلند کند. با فریاد کشیدن ، کمی از گدازه های  ناشی از  آتشفشان درونی خود را

بیرون انداخته و خود را تخلیه می کند .هرچند روش خوبی نیست ولی در زندگی مردم زیاد اتفاق

می افتد و حتی در بعضی از کشورها برای اینکه ترکش ها این انفجار درونی بر سر دیگران

ریخته نشود باشگاه فریاد درست کرده اند و در انجا تا جایی که ممکن باشد باشد داد

می زنند تا زره ای خود را تخلیه کنند.!

اما کسانی که در مسیر دین الهی حرکت می کنند تا جایی که ممکن باشد صدای خود را برای کسی

 بلند نمی کنند و آن را مصداق توصیه قرآن می دانندکه فرمود: انکر الاصوات...می دادند.

در قیامت هم خداوند آن قدر به آنها می بخشد که جای در خواست و فریاد کمک گرفتن از کسی ندارند.

اما کسانی که مسیر غیر الهی را انتخاب کرده ؛ هم در دنیا و هم در آخرت صدایشان بلند است . «یوم التناد»که

که نامی از نامهای قیامت است و گوشه ای از احوال و رفتار مجرمین را باز گو می کند. این عنوان در سوره مومن

(غافر)آیه 32 چنین آمده است: وقتی مومن آل فرعون ،فرعونیان را از آن روز ترساند وفرمود:

«وَ یا قَوْمِ اِنِّى اَخافُ عَلَیْکُمْ یَوْمَ التَّنادِ».

در آن روز مردمی که گرفتارند و نیاز مبرم به کمک دارند یا از سایر مردم کمک می خواهند و یا

 از فرشتگان و هرکسی که چیزی از او بر بیاید فریاد کمک !!کمک بلند است ولی حیف...

جالب اینکه مصداق بارز این کمک خواهی و داد و بی داد کردنها برای ابتدایی ترین و نیازهای اولیه انسانی

یعنی آب و غذاست . «وَ نَادى اصحابُ النّارِ اَصْحابَ الْجَنَّهِ اَنْ اَفِیضُوا عَلَیْنَا مِنَ الْماءِ اَوْ مِمّا رَزَقَکُمُ اللهُ»؛

(دوزخیان، بهشتیان را صدا مى زنند که، مقدارى از آب و روزی هایى کهبه شما داده است به ما ببخشید).

آنها در پاسخ مى گویند: «انَّ اللهَ حَرَّمَهُما عَلَى الکافِرِینَ»؛ (خداوند اینها را بر کافران تحریم کرده است).1

و از طرفی این فریاد زدن در آخرت ذره ای از فشار درونی آنان نمی کاهد و با جواب کوبنده و کلفت تر

و تحقیر کننده فرشتگان همراه است.ندا مى دهند: فرشتگان جواب می دهند: الا لَعْنَهُ اللهِ عَلَى الظّالمینَ2

http://img.tebyan.net/big/1390/05/107961541702257164208582532369520240169178.jpg


1-سوره اعراف، آیه 50.

 

2-سوره هود، آیه 18.


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( چهارشنبه 96/5/25 :: ساعت 11:49 عصر )
»» یادی از آن دیار

در جهان امروز فراموش کردن معاد و غفلت از قیامت ، گویا برای بعضی ها کلاس داره،

لذا از هر موضوعی سخن به میان می آورند غیر از جهان بعد از مرگ ، شاهد این مدعا؛ نگاه 

گذرا به روزنامه ها ، تلگرام ها و... حتی برای بعضی افراد گفتگو کردن از معاد حالشان بعد

میشه و سریع موضوع را عوض می کنند! در حالی که یاد مرگ نقش تعیین کننده ای در زندگی

 دارد و انسان را در برابر گناه واکسینه  و برای آن دیار آماده می کند.

افرادی که در این تابستان گرم ؛ مرتب از گرما و عرق کردن می نالند و و هر روز لباس عوض می کنند

و عطر ها مختلف استفاده می کنند تا بوی عرق آنها خود و دیگران را آزار ندهد، خوب است یک چند

لحظه در این چند سطر تامل کنند.

بعد از نفخه صور که مردم برای حساب و کتاب در محضر الهی حاضر می شوند به سرزمینی قدم

می نهند که اولا: جنس آن زمین حرارت زا ست . ثانیا: ازدحام جمعیت ،از اولین تا آخرین انسانها

جمع شده اند. ثالثا: آن مکان تنگ و کوچک در نظر گرفته شده است. رابعا: اضطراب ، استرس و شرمندگی

از اعمال، خود حرارت مضاعف دارد.در نهایت نزدیک شدن خورشید به اندازه یک میل چنان عرصه را

بر انسان های مجرم تنگ می کند که غرق در عرق می شوند و ناله شان آن چنان بلند است که

حاضرند هر چه سریعتر خداوند حکم آتش  را به آنهابدهد و راهی آتش جهنم شوند.1

البته خوبان در آن صحنه در ناز و نعمت الهی اند و از طرفی مجرمین درجه عرق و شرم آنان  بستگی به

اعمال زشت آنها دارد . روایت زیر این صحنه را این طور بیان می کند.

پیامبر خدا(ص) فرمود: «هنگامی که روز قیامت فرار رسد، خورشید آن‌قدر به مردم نزدیک

می‌شود که فاصله آنها با خورشید به اندازه یک یا دو میل خواهد بود. آن‌قدر خورشید آنان

را گرم می‌کند که هرکس به مقدار اعمالش در آن فرو خواهد رفت؛ برخی تا پاشنه پا و برخی

تا زانو و برخی تا کمر و برخی را لجام می‌کند. راوی می‌گوید: دیدم که پیامبر به دهانش اشاره

می‌کند؛ یعنی تا دهان در عرق فرو می‌روند.2


http://www.beytoote.com/images/stories/health/hhh117.jpg

 


 

1-پیامبر خدا(ص) فرمود: «در روز قیامت، فرد کافر، به خاطر طولانی بودن آن روز، و به واسطه عرقش،

لجام می‌شود. تا این‌که به خدا عرض می‌کند: ای پروردگارم! به من رحم کن حتی اگر در رفتن به آتش باشد».

المعجم الکبیر، ج 9، ص 155،

2-سنن ترمزی، ج 4، ص 614



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( سه شنبه 96/5/24 :: ساعت 11:38 عصر )
»» راز موفقیت امام علی علیه السلام

معیار زمان و هزینه دو عنصر مهم در ارزیابی پروژه ها و...حتی شخصیت هاست.

دانشمندان علوم تجربی می گویند: هر پروژه ای که با هزینه و زمان کمتری به

بهره برداری برسد ،در ردیف شاخص های عالی ارزیابی قرار می گیرد.

بعضی ها این فرمول را در مورد اشخاص هم بکار می برند و معتقدند : هرکسی

در زمان کوتاهی و با هزینه کمتر علمی ،مالی ،شخصیتی و...بتواند بر محیط زندگی خود

و دیگران تاثیر بسزایی بگذارد جز نوابغ و گروه مرجع قرار می گیرد به عنوان مثال معروف 

است که ابن سینا در سن بیست سالگی دست به قلم برد و آثار گرانسنگی از خود به یادگاری

گذاشت که شهره عام و خاص شد.

اما در مورد امام علی علیه السلام که در صدر اسلام شهره آسمانیان و زمینیان بود ، متاسفانه با

گذشت زمان بعضی از کوته بینان، فکر می کنند که سیاست و سیره حکومتی آن امام عزیز در جهان

معاصر کارآیی ندارد و فقط در حد توصیه های اخلاقی است و تعبدا به آن معتقدند.!!!!!

اما غافل از این که سخنان و روش حکومتی آن بزرگوار بهترین روش حکومتی در تمام دوران است و با همین

معیار (زمان و هزینه ) در یک مدت زمانی کوتاهی(حدود 5سال) و با کمترین هزینه(آزمون و خطا) برای تمام

زمانها جدیدترین  و کارآمدترین روش حکومت داری و سیاست مداری را برای بشر به یادگار گذاشت .

برای اثبات این مدعا فقط به این داستان شهید مطهری اکتفا می شود:

معروف است که در زمان قاجاریه مرد نسبتاً فاضلی که بسیار خوش‏نویس بوده‏  ظاهراً

از شیراز برای زیارت به مشهد رفته بود. در بازگشت، پولش تمام می‏شود یا دزد می‏زند،

و در تهران در حالی که غریب بوده بی‏ پول می‏ ماند. فکر می‏ کند که از هنرش که

خطاطی است استفاده کند . بر می دارد از عهدنامه امیرالمؤمنین علیه السلام

به مالک اشتر با یک خط بسیار زیبا می‏ نویسد. خط کشی و جدول‏ بندی می‏ کند،

این عهدنامه را در یک دفتری می‏نویسد و آن را به صدر اعظم وقت اهدا می‏کند.

یک روز می‏رود نزد صدر اعظم در حالی که ارباب رجوع هم زیاد بوده‏اند.

نوشته را به او می‏دهد و می‏گوید هدیه ناقابلی است. پس از مدتی بلند

می‏شود که برود. صدر اعظم می‏گوید آقا شما بفرمایید. با خود می‏گوید

لابد می‏خواهد مرحمتی بدهد، می‏خواهد خلوت بشود. چند نفری

از ارباب رجوع می‏مانند. باز می‏بیند خیلی طول کشید، بلند می‏ شود

که برود. دوباره صدر اعظم می‏گوید آقا شما بفرمایید. تا اینکه همه

مردم می‏روند، فقط پیشخدمتها می‏مانند. صدر اعظم می‏گوید فرمایشی دارید؟

این شخص می‏گوید: نه، من عرضی نداشتم، همین را تقدیم کرده بودم.

پیشخدمتها را هم می‏گوید همه‏تان بروید بیرون، کسی حق ندارد بیاید

داخل اتاق. این بیچاره وحشتش می‏گیرد که این دیگر چگونه است؟!

صدر اعظم می‏گوید: بیا جلو! می‏رود جلو. آهسته در گوشش می‏گوید:

چرا این را نوشتی و برای من آوردی؟ می‏گوید:

شما صدر اعظم یک مملکت هستید، این هم دستورالعمل مولا

امیرالمؤمنین علیه السلام است برای کسانی مثل شما. فرمان

اوست راجع به اینکه با مردم چطور باید رفتار کرد. من فکر می‏کنم

شما هم شیعه امیرالمؤمنین هستید و چنین چیزی را دوست دارید.

فکر کردم برایتان هدیه‏ای بیاورم، هیچ چیز مناسبتر از این پیدا نکردم. گفت:

بیا جلو. رفت جلو. گفت: یک کلمه من می‏خواهم به تو بگویم

و آن این است که خود علی که اینها را نوشت و به اینها بیش

از هرکس دیگر پایبند بود و عمل می‏کرد، در سیاست از اینها

چقدر بهره‏برداری کرد که حالا من بیایم به اینها عمل کنم؟

خود علی از همین راهی که دستور داد عمل کرد و دیدیم که

تمام مُلکش از بین رفت و معاویه بر او مسلط شد. علی خودش

به این دستورالعمل عمل کرد و شکست خورد، پس این چیست

که برای من نوشته‏ ای؟! گفت: اجازه می‏دهید جواب بدهم؟ بله. گفت:

چرا این حرف را در میان جمعیت به من نگفتی؟ گفت: اگر در میان

جمعیت می‏ گفتم پدرم را درمی‏آوردند. گفت: بسیار خوب، جمعیت

که رفت چرا پیشخدمتها را گفتی همه‏ تان بروید بیرون؟ گفت:

اگر یکی از آنها می‏ فهمید که من که من چنین جسارتی به علی

می‏کنم پدرم را درمی‏آورد. گفت: پیروزی علی علیه السلام همین است.

چرا معاویه بعد از هزار و سیصد سال، احدی کوچکترین احترامی برایش

قائل نیست و جز لعنت و نفرین چیز دیگری برای او نیست؟ علی علیه

السلام هم بشری بود مثل من و تو. این احترام را از کجا پیدا کرد که

تو اگر به همین نوکرها و پیشخدمتها بگویی آدمهای بیگناهی را گردن

بزنید گردن می‏زنند ولی اسم علی را جرأت نمی‏کنی با بی‏احترامی

[جلوی آنها ببری‏]؟ آیا جز این است که علی علیه السلام را اینها به

همین صفات شناخته‏اند که علی مجسمه راستی و درستی، مجسمه

وفای به عهد و تجسم همین دستورالعملی است که خودش داده است؟

علی علیه السلام به موجب اینکه به همین سیاست عمل کرد، هم

خودش را در دنیا بیمه کرد و هم اینها را. اگر در دنیا فردی پیدا می‏شود

که به این اصول انسانیت عمل می‏کند به موجب همین است که علی

علیه السلام اینها را نوشت و خودش عمل کرد. اگر او اینها را نمی‏نوشت

و خودش عمل نمی‏کرد، سنگ روی‏ سنگ بند نمی‏شد. تو خیال کرده ای

که این اجتماع را با همان سیاست خودت حفظ کرده‏ای؟! اگر مردم دزدی

نمی‏کنند، به خاطر تو دزدی نمی‏کنند؟! صدی نود مردمی که دزدی نمی‏کنند

به خاطر علی علیه السلام و دستورهای علی و امثال علی است.

صدی نود مردمی که فحشا نمی‏کنند، به ناموس تو خیانت نمی‏کنند،

به خاطر همان علی علیه السلام و دستورهای علی است. تو خیال

کرده ‏ای علی علیه السلام شکست خورد؟

 

!آشنایی با قرآن 3، ص:   156

http://iusnews.ir/images/upfiles/20160529/photo_2016-05-29_11-26-46.jpg



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( یکشنبه 96/5/22 :: ساعت 10:40 عصر )
»» دشمن مشترک کل بشریت

یکی از معارف ناب و بی بدیل قرآن مجید شناسایی دقیق مرگ و و زندگی بعد از آن است.

اگر مرگ به خوبی شناخته شود، نه اضطراب زاست و نه باعث افسردگی می شود،

بلکه باعث نشاط و انرژی مثبت برای حرکت در مسیر حق خواهد شد!

قرآن کریم اصرار دارد که تنها ترین دشمن بشر فقط و فقط مرگ است .

ریشه تمام ترسها به مرگ ختم می شود؛ اگر از بیماری می ترسیم به خاطر

این است که ما را به مرگ تهدید می کند یا باعث مرگ زود رس می شود؛ اگر از مار و عقرب و...

می ترسیم به خاطر اینکه با جان ما بازی می کنند و یا اگر از دشمن خارجی می ترسیم به خاطر 

این است که ممکن است در درگیری با آنها کشته شویم و به حیات ما خاتمه دهد و...

اما جالب اینکه نظر قرآن  این است که ما مرگ را در درون خودمان هضم و نابود می کنیم .

قرآن در این زمینه می فرماید:

«کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ »1

یعنی ما چشنده مرگ هستیم و او (مرگ)از بین خواهد رفت چون ذائقه اسم فاعل است.

به عبارت دیگر ما مرگ را مثل یک لیوان شربت می نوشیم . البته که این شربت برای بعضی ها

تلخ و برای بعضی ها شیرین و لذت بخش است.

به این دلیل ما در سیره خوبان الهی می بینم ، وقتی امام حسین علیه السلام در آن حادثه دلخراش

کربلا از حضرت قاسم نوجوان بنی هاشم که اصرار بر شهادت دارد سوال از مرگ و شهادت به میان

می آورد ،با وجود کمی سن ولی رشد یافته مکتب وحی ؛می فرماید :

مرگ در نزد من از عسل هم شیرین تر است!!!!!!!2

دلیل عقلی آن هم واضح است چون دنیای بزرگتر از این دنیا و با امکانات بسیار بهتری در انتظار ماست.

هر انسان عاقلی دوست دارد از امکانات فاخرتر و شیک تری استفاده کند فقط مشکل ضعف شناخت

آن دنیاست که قرآن و خاندان وحی به خوبی آن را برای ما معرفی کرده اند.

http://www.jahadi.ir/images/stories/titr-2/007_sharbat-marg/sharbate-marg.jpg

 


 

1- ال عمران ؛185

2- کتاب مدینة معاجز نوشته سید هاشم بحرانی متوفی به سال 1107 هجری قمری است.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( شنبه 96/5/21 :: ساعت 10:22 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقر عامل تملق و چاپلوسی
سلام فرمانده
احاطه همه جانبه آتش بر کفار
گفتگوی فرشتگان عذاب با مال اندوزان در قیامت
غیرت دینی حضرت موسی علیه السلام
حفظ جان رهبر و نخبگان واجب عقلی و شرعی
نگاه اسلام به بهداشت
ملاقات پروردگار آخرین ایستگاه زندگی
جایگاه و جریان مباهله در عصر جدید
تلخی ها و شیرینی های کرونا
حد و حدود سفره انسان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 279
>> مجموع بازدیدها: 347293
» درباره من

مهدی121
مدیر وبلاگ : امرالله بیرانوند[398]
نویسندگان وبلاگ :
حرف حساب
حرف حساب[0]


» پیوندهای روزانه

جوادی املی [6]
مدرسه فقاهت [1]
مهارت ها [7]
روضه [7]
تحلیل تحریرالقبلتین [12]
دشمن شناسی [10]
مهدی121 [37]
[آرشیو(7)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
رابطه قیامت با بهار[4] . روش گفتگوی جهنمیان[4] . قیمت انسان - بهشت[4] . معاد[4] . کفار - مومنین -رابطه[3] . عرفه[2] . ندارد[2] . خمس[2] . تقوی[2] . تهاجم فرهنگی . تهدید- تطمیع - تتزویر . توکل - امام جواد ع . تیپ منفی - تیپ مثبت - انس - نسیان . ثروت - تربیت دینی - . جان جانان - غدیر . جاهلیت - هوای نفس . جد -جن - سفیه . جرس- اهل بیت . جشن انتخابات . جشن تولد انقلاب . جشن تولد قرآن . جنسیت- صورتگری . جنگ اقتصادی . جوان - غنیمت . جوجه -اخر پاییز- برجام . چشم - انواع نگاه . چشمه - نماز . چند همسری . چهره - ناضره - مسفره - مستبشره . چهره دین- روز قیامت . حال - مقام . حجاب - ممنوع . حداقل آزادی - پیامبران - . حرکت دسته جمعی 22 بهمن . حزب شیطان - . حساب بانکی -تریت فرزند . حساب روزانه - حساب ماهانه و سالانه . حساب-اعداد . حضرت زینب سلام الله علیها . حضرت عیسی ع - میلاد . حضرت معصومه . حق و باطل - کربلا . حقوق بچه ها - والدین - امام سجاد ع . حلال درمانی - معنویت - امتحان بزرگ . حماقت - عقل - . حملات شیطان از چهار جهت . حوصله نداشتن . حکومت جهانی . خدا خرمایی- جهالت . خرطوم- رسوایی . خط فاصله . خطبه شعبانیه . خواب عقل . خواب -مرگ- مردم . خود شناسی- گنج معنوی . خودی و غیر خودی . خورشید - قطب . خوش تیپی قیامت . خوش فرجامی . خیر - امام حسشین ع . دروغ- شیطان . دستاورد ماه مبارک رمضان . دستاوردهای انقلاب . دشمن شناسی - روش تیبلیغات دشمن - وظیفه مل . دعا - امام سحاد علیه السلام . دعا - مناجات - . دعا- عاقبت به خیری . دل پاک -ظاهرنماز . دنیا شناسی . دنیاشناسی . دنیای خوب - شکر - . دو تابعیتی - منافق . دوره ترجمه . دوست . دوستی - ظاهر و باطن دوستی-روابط و ضوابط . ذائقه -مرگ . ذل پدر و مادر -دل مومنین -مشکن دلی . ذوالقبلتین- کربلا- مکه - دل . راستگوتر .خودمانی . راه آسمانی . ربا - محارب با خداوند . رجب - جاهلیت . رجب -دعا -سلاح مدرن . رجعت - قطره . رسانا و نارسا . رضایت امام . رفت و آمد - نشکیل جسله دینی . رهبر - عدد صحیح - ولایت . روح عاشورا - مبارزه با ظلم . روح عید - قلب . روز پدر . روز یاس - روز ناامیدی . روزی - عائله . روزی -شاه کلید-تقوی . روش ایراد خطبه فدکیه . 14 خرداد . آتشکده فارس - دریاچه ساوه -میلاد پیامبر ص . آرامش -یاد خدا . آیه نباء . آیینه . ابن حر حعفی های انقلاب . اخلاص - عناوین اعتباری- رمز ماندگاری . اخلاص حضرت علی ع در خندق . ادخال سرور . اراده . اربعین - درس عاشورا - اشک معنادار . ارداه - خواب - مرگ . ازدواج- . ازدواج - خدیجه - دختر شعیب . ازدواج - ساده زیستی . ازدواج -ازمایش بزرگ . ازدواج به هنگام . ازدواج سیاسی . ازدواج- علمی - . استقامت . استقبال کبری . استقلال - ازادی - جمهوری اسلامی . اسحله شناسی - فقر - اختلاف- تزیین کار زشت-وسوسه . اسراف- . اسقف -اتهام . اسوه- حضرت ابراهیم ع . اشتی شیطان -لجاجت . اشرف افغان - نادرشاه . اشک - تسبیح . اصل غافلگیری- والعادیات . اعتراف . اعتماد به آمریکا . اعتکاف . اعداد اعمال . اقتصاد - خرچنگ - . الجار ثم الدار-تقسیم کار . ام البنین - فداکار . امام جواد علیه السلام . امام حسین ع - خانواده . امام زمان عج . امام علی علیه السلام- حکومت . امام-رهبر- . اموال نامشروع . انتخابات . انفاق - تثبیت . انفاق - ریشه دار . انقلاب - ابوسفیان - نصرت الهی . انقلاب -غربزده ها . انقلاب مادر . انقلابی ماندن - خواب مزمزه . انقلابین - یولج -یلدا . انواع پناهگاه -خناس . انواع قدرت . انواع ملاقات امام . اوفات قراغت . اول ماه و نکاح . اولین بانوی بهشتی -بهشت . اومانیسم - . ایام البیض - خواص عبادات . ایت الله هاشمی رفسنجانی . ایمان . ایمنی- جاده -پراید . بازار - شیطان . بازنشستگی- خرافات . باطن مشکلات - مقامات معنوی . باغبان - باغ - عبادت . باغی که سوخت - آزمایش . باقاعده و بی قاعده - بهشت - کالای بی مشتری . بانک - ربا -شیطان . بچه داری . برجام -نافرجام . برق -شناخت . بعد سیاسی غدیر - نمونه های سرپیچی . بلقیس - تست هوش . بهار - ربیع اول - میلاد پیامبر ص . بهداشت جهانی اسلام . بیداری . بیمار - خواب -آزمایش . پایتخت - فردوس - اهل بیت . پرگار هستی-ولایت - سر مخفی . پیامد سقیفه . پیش فروش بهشت . تاش . تبارک الخالقین . تجربه نبوی - سروش - حقایق دینی . تجلی - انقلاب - نهم دی . تحول درونی . ترامپ . تساوی زن و مرد- . تعادل . تعامل - تسبیح . تعامل - خدا - شکر . تعدیل خواسته ها-کمال انسان-چند همسری . تعقل . تغییر سبک زندگی . تقلین -کربلا . تقوا - برکت - گناه . نسل در اخرت . نصف دین- ازدواج . نفوذ- . نماز - کمک . نماز اول وقت . نیایش . نیمه شعبان . هشدار- گفتگو -مرگ . همراهی خاص- همراهی عام . همسایه داری- عرفان نوظهور . همه یا هیچ- تربیت . هواپیما- پیشگویی . هوای نفس - دل . هوای نفس- شناخت نفس . واجبات انقلاب - سران کفر-راهپیمایی . والدین . وصیت - ثقلین . وضو ، غسل . وطن خاکی -ملکوتی . ولایت . ولایت -خطبه فدکیه . ولایت فقیه . ولایت- نفی و اثبات . یا حسین . یا مقلب القلوب . یلدا- متفکران . یوسف زهرا - منتظران . کاخ -غدیر . کادو- دعا . کار عوامانه . کاشف الغطا- ایام فاطمیه . -کرامات -نماز باران . کرونا - ساده زیستس - کمک . کشتی . کشتی نچات . عرق - گرما . عزرائیل - تلاش . عزیر - امام زمان ع . عصا - فرعون - موسی - مار . عصر - فشار - امام عصرعج - . عقل . عقل - امام زمان عج . علامه - یادگیری علم به خاطر علم . عید نوروز- زیبایی و زشتی . غدیر - اطاعت پذیری . غدیر - امربه معروف . غدیر- سکوت - اقتدا به پیامبران . غدیر و تورات . غدیر و عقل . غدیر-ایات -هنر . غضب حضرت زهرا . غیرت -رگ - ناموس . فاطمه زهرا - ازدواج . فجر . فخری زاده، ترور ناصح . فدک -بینه . فرار از گناه . فرج -غیبت -دعا . فریاد - داد . فلش مموری - انگشت نگاری-ثبت گناه . قانونها -قرآن - نیکی . قبر . قرآن - گروگان - دنیا . قرب و بعد . قربان . قل -فقط بگو . قم . قناعت - اقتصاد - ظهور . قوه مقننه - مجریه - قضائیه . رویت - امام زمان عج . ریاضی - دزدی . زبان - زندان . زرنگ- قیامت - . زهد- انقلابی ماندن . زهره -شکوفه . زیارت نامه حضرت عباس . زیانکار -معامله با خداوند-معامله با شیطان . زینب - ایمان . زینت - ایمان . زکات -برکت -رشد ونمو . سائق و قائد- قرآن . سابقه دار -حضرت موسی ع . ساقی کوثر -قرآن - اهل بیت -معلم . سامری و غدیر . سامری؛ هارون ، غیرت دینی . سپر آتش -سبک زندگی . سپر-ورع . سجده - ساق - قیامت . سختی و مشکلات . سرباز خداوند- تسبیح افرینش . سرمایه گذاری یک بار مصرف - انواع سرمایه گذاری . سعد بن عباده- انصار . سفاهت - زبان مشترک موجودات . سفره . سفره عبادت خلقت . سلام -خلفا . سن تکلیف دختران . سه نسل . سهام دار . سوء مدیریت . سوپرایز . سیزده بدر - سیزده نوروز . سیما- طواف -جهنم . شاد زیستن -غم واندوه . شخصیت ثابت و متغییر . شربت - دشمن مشترک . شعبان -شناخت . شناخت - امام زمان عج .
» آرشیو مطالب
پاییز 87
تابستان 88
زمستان 88
پاییز 89
شکوفه های دنیا
زمستان 94
پاییز 94
بهمن 94
دی 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آذر 96
آبان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سوال
مهدی121

http://vaede.blog.ir/
شب های عاشقانه و بارانی...
نفس تازه

نوحه
حسینیه
وهابیت
سوالات دینی
https://eitaa.com/qurnwords
مفاتیح القران شرح لغات قران

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان






» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب