سفارش تبلیغ
صبا ویژن
« گفتارها سپرده نزد نگهدار است » و « نهفته‏ها آشکار » ، و « هر نفس بدانچه کرده گرفتار » . و مردم ناقص عقل و بیمار ، جز آن را که خداست نگهدار . پرسنده‏شان مردم آزار و پاسخ دهنده‏شان به تکلف در گفتار . آن که رایى بهتر داند ، بود که خشنودى یا خشمى وى را بگرداند ، و آن که از همه استوارتر است از نیم نگاهى بیازارد یا کلمه‏اى وى را دگرگون دارد » . [نهج البلاغه]
مهدی121
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سکوت معنادار

http://photokade.com/wp-content/uploads/ghadirkhom-mobarak-photokade-9.jpg

مخالفان غدیر می گویند: حضرت علی علیه السلام با آن همه شجاعت و

کسب مدال های رنگارنگ قهرمانی در جبهه های صدر اسلام ؛ چرا در قضیه

غدیر سکوت کرد ؟ حضرت علی علیه السلام جانشین به حق پیامبر اسلام است

و معیار و ملاک برخورد با قضایا را  طبق سنت پیامبر اکرم و سایر انبیاء الهی

انجام می دهد  نه بر معیار هوای نفس !!!

حضرت علی علیه السلام  در جواب این شبهه ، عمل به انبیاء قبل و خود نبی مکرم اسلام

می داند  و می فرماید:

«من در آنچه انجام داده‌ام به سنت پیامبران عمل کرده‌ام که خداوند عز و جل در کتابش می‌فرماید: 

قطعا برای شما در رسول خدا ص اسوه نیکویی است.گفتند: امیرالمومنین! کدام پیامبران؟

فرمود: اول آنها ابراهیم ع هنگامی که به قومش گفت: «و از شما و آنچه غیر خدا می‌خوانید

کنار‌گیری می‌کنم» (مریم/48) اگر بگویید ابراهیم بدون اینکه هیچ کدورتی از قومش دیده بود

از آنها کناره‌گیری کرد،

که کفر ورزیده‌اید؛ و اگر بگویید به خاطر امور ناخوشایندی که از آنها دید از آنها کناره گرفت،

پس عذر وصی در این زمینه بیشتر است؛و نیز به پسر خاله‌اش لوط اقتدا کردم، هنگامی که به

قومش گفت «اى کاش براى مقابله با شما نیرویى داشتم یا به تکیه‏گاهى محکم و استوار پناه مى‏بردم»

(هود/80). اگر بگویید که لوط نیرویی برای مقابله با آنها داشت، که کفر ورزیده‌اید؛ و

اگر بگویید نیرویی نداشت، عذر وصی موجه‌تر بود؛ و نیز اسوه من یوسف بود، هنگامی که گفت

«پروردگارا ! زندان را از آنچه مرا بدان می‌خوانند بیشتر دوست دارم» (یوسف/33).

اگر گفتید دعای یوسف به درگاه خدا و خواستن زندان برای خشمگین کردن پروردگارش بود،

که کافر شده‌اید؛ و اگر بگویید که برای اینکه خدایش بر او خشم نگیرد آن دعا را کرد و

زندان را خواست، که عذر وصی موجه‌تر است؛ و نیز موسی هم برایم اسوه بود، هنگامی

که گفت: از شما [فرعونیان] فرار کردم هنگامی که از شما ترسیدم» (شعراء/21) اگر بگویید

موسی از آن قوم فرار کرد بدون اینکه ترسی از آنها داشته باشد، که کافر شده‌اید؛ و اگرگفتید

موسی از آنها ترسید، پس عذر وصی بیشتر است؛ و نیز من به برادرش هارون اقتدا کردم

هنگامی که به برادر خود گفت: «پسر مادرم! همانا قوم مرا ضعیف شمردند و نزدیک بود که

مرا به قتل برسانند» (اعراف/150) اگر گفتید که او را ضعیف نشمردند و آماده قتل وی نبودند،

که کافر شده‌اید؛ و اگر بگویید که او را ضعیف شمردند و تا نزدیکی قتل وی پیش رفتند،

و به همین جهت دربرابر آنها سکوت کرد، پس عذر وصی موجه‌تر است؛ و نیز اسوه من

حضرت محمد ص است هنگامی که او قوم خود گریخت و از ترس آنها به غار پناه برد

و مرا در بستر خود خواباند؛ اگر گفتید گریختن وی از قومش بدون هیچ ترسی از آنها بود، که

کفر ورزیده‌اید؛ و اگر بگویید از آنها ترسید و مرا در بسترش خواباند و از ترس آنها بود

که به غار گریخت، عذر وصی بیشتر است»1

1-مجلسى، محمدباقر بن محمدتقى، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار (علیهم السلام)، 110جلد، - بیروت، چاپ

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( چهارشنبه 96/6/15 :: ساعت 9:49 عصر )
»» انحراف از غدیر سیاسی یا عبادی

http://img1.tebyan.net/Big/1395/06/1542072616419822117819469179223203971753194.jpg

حادثه غدیر با تمام ابعاد آن، مهمترین و حساس ترین نقطه عطفی در میان امت پیامبر اسلام است.

این واقعه امت اسلامی را در مسیر امتحانی بزرگ قرار داد که برگه امتحانی آن به

ابعاد تمام تاریخ بعد از رحلت پیامبر اسلام است . متاسفانه  اکثریت دانسته یا ندانسته

در این امتحان سالانه مردود می شوند و مصداق اکثرهم لا.....می شوند.

سخن در این است که مردم چه اندازه تبعیت بی قید و شرط از پیامبر اسلام در زمان حیات

او داشته اند تا همان معیار و ملاک را به عنوان یک شاخص برای ممات و بعد از مرگ او

توسعه بدهیم؟

جواب این سوال این است که همه مسلمانان چه انصار و چه مهاجر و... در بعد عبادی تابع محض رسول

خداوند بودند و مواردی از عدم پیروی در زمان او گزارش نشده، اگر هم باشد؛ بسیار نادر و قابل طرح نیست.

در زمان ممات آن حضرت هم مسلمانان چه شیعه و چه اهل سنت غالبا پیرو بی چون و چرای سیره 

آن حضرت هستند و اگر اختلاف کمی هست ، از طرف مروجین دین بوده و حتی در مواردی آنچنان بعضی

در این زمینه خشک مقدس می شوند،که چیزی هایی که خود پیامبر اسلام هم نفرموده به عنوان سیره

او عمل می کنند و اعتقاد قلبی دارند.

اما مشکل اصلی در بعد سیاسی احکام اسلام است که خیلی از مسلمانان خود را صاحب نظر دانستند

و اگر دیدگاه سیاسی آنها بر خلاف نظر پیامبر اسلام هم باشد، زیر بار تبیعت نمی روند و آن را توجیه

می کنند.!!!

ما در زمان حیات سیاسی پیامبر اسلام بیش از ده ها مورد را سراغ داریم که اصحاب زیر بار نمی رفتند و

عملا با پیامبر اسلام مخالفت می کردند و چون تعداد آنها به حد نصاب برای مقاومت نمی رسید پیامبر ص

پیروز و موفق می شد مانند؛ مخالفت و نافرمانی ابوبکر و عمر در پیوستن به لشکر اسامه ، مخالفت عمر در

صلح حدیبیه ،مخالفت عمر در نوشتن وصیت پیامبر ص، مخالفت اصحاب در روزه سفر، سرپیچی اصحاب در

قضیه نماز جمعه و سرپیچی کسانی که در جنگ احد بر گردنه احد گماشته شده بودند و.....1

وقتی در بعد سیاسی نمونه هایی از سرپیچی و نا فرمانی از دستورات پیامبر اسلام  در زمان حیاتش

داریم ، به طریق اولی بعد از رحلت آن بزرگوار مخالفت خواهد شد .

اگر برادران اهل سنت واقعا پیرو سنت پیامبر اسلام هستند هم باید در بعد عبادی پیرو باشند و هم در بعد

سیاسی، پیرو سیره و سنت آن حضرت ، اما اگر می خواهند کورکورانه به سیره بزرگان خودشان عمل کنند،

چرا در بعد عبادی غدیر عمل نمی کنند که این همه روایت درباره غدیر و من کنت مولی فهذا علی مولی ...

هست هر چند مولی را به معنی دوست بگیرند، چرا در غدیر می ترسند و این بعد مهم عبادی غدیر را در

تقویم مذهبشان حذف کردند!!!!؟؟

مطالعه بیشتر رچوع به نمونه های مخالفت صحابه

http://habib22.blog.ir/1394/07/29

1-بزرگان مهاجر و انصار از قبیل ابوبکر و عمر و ابوعبیده جراح و دیگران را جزء لشکریان او کرد، چنان که حلبی در سیره ج 3، ص ‍ 227 و ابن اثیر در تاریخ کامل، ج 2، ص 215 و طبرسی در اعلام الوری، ص 133 و دیگران در کتابهای خود نقل کرده اند، مرحوم شرف الدین در النص و الاجتهاد، ص 11 فرموده: اهل تاریخ و حدی اتفاق دارند، که ابوبکر و عمر از لشکریان اسامه بودند و آن را به طور ارسال مسلم نقل کرده اند، آن حضرت صلی الله علیه وآله به تشکیل لشکر اسامه و خروج آنها از مدینه کمال ضرورت را می داد ومکرر می فرمود:

جهزوا جیش اسامه نفذوا جیش... لعن الله من تخلف عن جیش اسامة



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( سه شنبه 96/6/14 :: ساعت 4:38 عصر )
»» فراموشی غدیریان

http://kindfather.ir/html/images/pages_picupload/946-0-norm.png

در جریان واقعه غدیر وقتی که مخالفان غدیر دستشان از دلیل عقلی و

نقلی خالی شد ، به یک استدلال های پوچ و سست عرفی متوسل شدند

تا شاید یک توجهی برای کار سقیفه داشته باشند!!!!

به عنوان مثال می گویند: که در جریان غدیر که جمعیت زیادی حضور داشتند - شاید

بالاترین جمعیت در میان سخنرانی های پیامبر اسلام - آیا این همه جمعیت از غدیر

تا 28 صفر(رحلت پیامبر ص) که حدود 70 روز می شود؛  چطور نصب ولایت حضرت علی ع

را فراموش کردند و تن به حاکمیت سقیفه دادند و آب از آب هم تکان نخورد؟؟؟؟؟؟؟؟

در جواب این شهبه می توان نمونه های زیادی نقل کرد اما فقط به یک نمونه قزآنی اکتفا می شود.

خداوند وقتی که حضرت موسی ع را برای مناجات به کوه طور فرستاد و حتی حضرت هارون را هم به

جانشینی برگزید و مردم را هم در جریان گذاشت که تا سی روز  در بین شما نخواهم بود ، اما وقتی

از طرف خداوند 10 روز تمدید شد و یک امتحان پیش آمد ، سامری با یک کار جادویی گوساله درست

کرد و شایعه  قتل حضرت موسی ع  پخش کرد ، مردم را به گوساله پرستی دعوت کرد  و مردم هم

قبول کردند و هارون هرچه کرد حریف سامری نشد و با جو سازی علیه او نزدیک بود او را به قتل

برساننند!!!!

این غیبت حضرت موسی ع 10 روز بود و در حادثه غدیر 70 روز و آن هم افرادی بودند که از سامری

تشنه تر قدرت و ....

اهمیت این داستان به اندازهای است که قرآن در چهار سوره به آن اشاره کرده است، در سوره بقره

آیه 51 و 54 و 92 و 93 و در نساء آیه 153 و در اعراف آیات مورد بحث، و در طه آیه 88 به بعد...

بله شایع ، تزویر و تهدید جاه طلبان ، جهل ونادانی مردم  و.... ابزار انحراف در تمام دوران است.

مطالعه بیشتر به غدیر و گوساله سامری



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( دوشنبه 96/6/13 :: ساعت 5:35 عصر )
»» غدیر از دریچه عقل

http://sharieh.com/Media/Uploads/95/06/ghadir/%D8%B9%DB%8C%D8%AF_%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1.jpg

یکی از راههای اثبات جانشینی به حق امام علی علیه السلام در غدیر خم ،

از طرق دلائل عقلی است. زیرا عقل یکی از منابع احکام است که از آن

به عنوان «رسول باطنی» تعبیر می کنند.

آیا از نظر عقلی جایز است که پیامبری 23 سال زحمت بکشد برای هدایت امت

بعد آنها را رها کند و تعیین جانشین نکند؟

ما به سیره همه عقلا عالم از انبیاء الهی تا انسانهای لا مذهب نگاه می کنیم ، کسی را

پیدا نمی کنیم که برای امر مهم رهبری جامعه جانشین تعیین نکند!

اول به سراغ انبیاء الهی  به عنوان رییس عقلا و عقل کل می رویم و سیره آنها را مورد کنکاش

قرار می دهیم می بینم که همه انبیاء برای بعد از خود جانشین تعیین کرده بودند . آیا پیامبر اسلام که

از مقام بالاتری برخوردار است چطور در این زمینه بی خیال می شود؟!!!!!!!

حضرت آدم شیث را به جانشینی معرفی نمود، شیث ، انوش را و او قینان را ، ...نوح سام را معرفی کرد،

حضرات ابراهیم ، اسماعیل را و او اسحاق و بعد از او یعقوب را ....داوود سلیمان را و...عیسی شمعون

را ...موسی هارون و... هکذا1

و خود پیامبر مکرم اسلام در تمام جنگ ها یک نفر را به جانشینی در مدینه منصوب می کرد

بعد به جنگ می رفت مثل ابن مکتوب یا سعد معاذ یا... با این حال آیا با عقل سازگار است

که بعد از خود کسی را معرفی نکند؟

دوم به سراغ خود خلفا می رویم آنها هم این کار را کردند و ابوبکر ، عمر را جانشین خود کرد

و عمر شورای شش نفری را و اگر عثمان هم کشته نمی شد قطعا یکی از بنی امیه را

به جانشینی منصوب می کرد!!!

سوم به سیره عقلای عالم می رویم می بینیم که یک دهکده کوچک برای خود رهبر و کد خدایی

معرفی می کند و امروزه در تمام جهان از سکولار و غیر سکولار ، همه مدیران ارشد یک نفر را

به عنوان جانشینی یا معاون تعیین تا در غیبت آنها کارها معطل نماند و....

با کدام عقل جور در می آید که همه به فکر آینده مردم باشند ولی پیامبر اسلام که

شخص اول عالم خلقت است این دغدغه را نداشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

1-کامل ابن اثیر ج1، ص55-54



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( یکشنبه 96/6/12 :: ساعت 6:44 عصر )
»» روز یاس و ناامیدی در اسلام چه روزی است؟

http://media.kenanaonline.com/photos/1238310/1238310941/large_1238310941.jpg?1364734294

در تقویم کشور ها، روز ها را به مناسبت های مختلف نام گذاری می کنندمثل ؛

روز عشق ، روز استقلال کشورها ، روز قدس ، روز کریسمس و...

در قرآن مجید هم برای آخرت بیش از هفتاد نام نام گذاری شده که استاد آیت الله

جوادی آملی در کتاب« معاد در قرآن» به آنها اشاره کرده است . اما در قرآن برای دنیای ما

هم بیش از هزار سال پیش، روزهای بزرگ و به یاد ماندنی را در تقویم مسلمانان  نام گذاری

کرده است که یکی از آن روزهای بزرگ «روز یاس کفار»نام گذاری شده است.

وقتی جریان غدیر علنی شد و حضرت علی علیه السلام رسما و با تشریفات ویژه ای به

جانشینی پیامبر اسلام منصوب شد ، کفار (شامل مشرکین و منافقین هم می شود) ناامید

شدند و آیه الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ1

معمولا کلمه«یاس و نا امیدی» متضاد «طمع و امیدواری »بکار می رود . حال

باید پرسید که چطور کفار با منصوب شدن امام علی علیه السلام در روز غدیر ناامید

شدند و خداوند این روز را روز نامیدی کفار نام نهاد؟

کفار برای نابودی اسلام  نقشه های بسیاری کشیدند ، در ابتدا رسالت پیامبر

اسلام او را به کاهن، شاعر و مجنون متهم کردند که بی اثر بود. بعد یاران ایشان

را شکنجه کردند و کشتند که باز  اثر نکرد. بعد گفتند که هنگامی که پیامبر اکرم (ص)

قرآن می خواند در کنار آن سر و صدا کنید تا دیگران نشوند:

(وَ قالَ الَّذینَ کَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ)2  بعد تصمیم

گرفتند که ایشان را ترور کنند که کارشان به نتیجه نرسید و پیامبر (ص) مهاجرت کرد.

 تنها امیدی که باقی مانده بود این بود که منتظر بودند عمر رسول خدا تمام شود و رسالت

او پایان پذیرد همان طور که خداوند از زبان ایشان می فرماید: (نَتَرَبَّصُ بِهِ رَیْبَ الْمَنُونِ) 3

مخصوصا که فرزند پسری هم نداشت که بعد از او کار او را ادامه دهد.

  اما تمام این نقشه ها به نفع پیامبر اکرم (ص) تمام شد. زیرا در میان اتهام هایی

که به او وارد می کردند هرگز نگفتند که سارق، زانی و مانند آن است بلکه به سراغ کاهن،

شاعر و مجنون و مانند آن رفتند به این دلیل بود که همگان می دانستند سرقت، خیانت

در امانت و مانند آن هرگز از رسول خدا (ص) سر نزده است. همچنین هر چه یارانش را

کشتند تعداد آنها بیشتر شد و هکذا سایر دسیسه هایی که کردند.

امید آخر آنها که فوت پیامبر اکرم (ص) بود هم با انتصاب امیر مؤمنان علی علیه السلام

خنثی شد.زیرا علی علیه السلام بعد از رسول خدا (ص) کار او را ادامه می داد.از این 

رو روز غدیر بدترین روز برای مشرکین و منافقین بود و ناامید شدند.

نمونه خشم آنها درجریان حارث بن نعمان کهیکی از مشرکین است.

 

1-مائدة، آیه ی 3.

2-فصلت، آیه ی 26.

3-طور، آیه ی 30.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( شنبه 96/6/11 :: ساعت 4:58 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقر عامل تملق و چاپلوسی
سلام فرمانده
احاطه همه جانبه آتش بر کفار
گفتگوی فرشتگان عذاب با مال اندوزان در قیامت
غیرت دینی حضرت موسی علیه السلام
حفظ جان رهبر و نخبگان واجب عقلی و شرعی
نگاه اسلام به بهداشت
ملاقات پروردگار آخرین ایستگاه زندگی
جایگاه و جریان مباهله در عصر جدید
تلخی ها و شیرینی های کرونا
حد و حدود سفره انسان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 15
>> بازدید دیروز: 101
>> مجموع بازدیدها: 346855
» درباره من

مهدی121
مدیر وبلاگ : امرالله بیرانوند[398]
نویسندگان وبلاگ :
حرف حساب
حرف حساب[0]


» پیوندهای روزانه

جوادی املی [6]
مدرسه فقاهت [1]
مهارت ها [7]
روضه [7]
تحلیل تحریرالقبلتین [12]
دشمن شناسی [10]
مهدی121 [37]
[آرشیو(7)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
رابطه قیامت با بهار[4] . روش گفتگوی جهنمیان[4] . قیمت انسان - بهشت[4] . معاد[4] . کفار - مومنین -رابطه[3] . عرفه[2] . ندارد[2] . خمس[2] . تقوی[2] . تهاجم فرهنگی . تهدید- تطمیع - تتزویر . توکل - امام جواد ع . تیپ منفی - تیپ مثبت - انس - نسیان . ثروت - تربیت دینی - . جان جانان - غدیر . جاهلیت - هوای نفس . جد -جن - سفیه . جرس- اهل بیت . جشن انتخابات . جشن تولد انقلاب . جشن تولد قرآن . جنسیت- صورتگری . جنگ اقتصادی . جوان - غنیمت . جوجه -اخر پاییز- برجام . چشم - انواع نگاه . چشمه - نماز . چند همسری . چهره - ناضره - مسفره - مستبشره . چهره دین- روز قیامت . حال - مقام . حجاب - ممنوع . حداقل آزادی - پیامبران - . حرکت دسته جمعی 22 بهمن . حزب شیطان - . حساب بانکی -تریت فرزند . حساب روزانه - حساب ماهانه و سالانه . حساب-اعداد . حضرت زینب سلام الله علیها . حضرت عیسی ع - میلاد . حضرت معصومه . حق و باطل - کربلا . حقوق بچه ها - والدین - امام سجاد ع . حلال درمانی - معنویت - امتحان بزرگ . حماقت - عقل - . حملات شیطان از چهار جهت . حوصله نداشتن . حکومت جهانی . خدا خرمایی- جهالت . خرطوم- رسوایی . خط فاصله . خطبه شعبانیه . خواب عقل . خواب -مرگ- مردم . خود شناسی- گنج معنوی . خودی و غیر خودی . خورشید - قطب . خوش تیپی قیامت . خوش فرجامی . خیر - امام حسشین ع . دروغ- شیطان . دستاورد ماه مبارک رمضان . دستاوردهای انقلاب . دشمن شناسی - روش تیبلیغات دشمن - وظیفه مل . دعا - امام سحاد علیه السلام . دعا - مناجات - . دعا- عاقبت به خیری . دل پاک -ظاهرنماز . دنیا شناسی . دنیاشناسی . دنیای خوب - شکر - . دو تابعیتی - منافق . دوره ترجمه . دوست . دوستی - ظاهر و باطن دوستی-روابط و ضوابط . ذائقه -مرگ . ذل پدر و مادر -دل مومنین -مشکن دلی . ذوالقبلتین- کربلا- مکه - دل . راستگوتر .خودمانی . راه آسمانی . ربا - محارب با خداوند . رجب - جاهلیت . رجب -دعا -سلاح مدرن . رجعت - قطره . رسانا و نارسا . رضایت امام . رفت و آمد - نشکیل جسله دینی . رهبر - عدد صحیح - ولایت . روح عاشورا - مبارزه با ظلم . روح عید - قلب . روز پدر . روز یاس - روز ناامیدی . روزی - عائله . روزی -شاه کلید-تقوی . روش ایراد خطبه فدکیه . 14 خرداد . آتشکده فارس - دریاچه ساوه -میلاد پیامبر ص . آرامش -یاد خدا . آیه نباء . آیینه . ابن حر حعفی های انقلاب . اخلاص - عناوین اعتباری- رمز ماندگاری . اخلاص حضرت علی ع در خندق . ادخال سرور . اراده . اربعین - درس عاشورا - اشک معنادار . ارداه - خواب - مرگ . ازدواج- . ازدواج - خدیجه - دختر شعیب . ازدواج - ساده زیستی . ازدواج -ازمایش بزرگ . ازدواج به هنگام . ازدواج سیاسی . ازدواج- علمی - . استقامت . استقبال کبری . استقلال - ازادی - جمهوری اسلامی . اسحله شناسی - فقر - اختلاف- تزیین کار زشت-وسوسه . اسراف- . اسقف -اتهام . اسوه- حضرت ابراهیم ع . اشتی شیطان -لجاجت . اشرف افغان - نادرشاه . اشک - تسبیح . اصل غافلگیری- والعادیات . اعتراف . اعتماد به آمریکا . اعتکاف . اعداد اعمال . اقتصاد - خرچنگ - . الجار ثم الدار-تقسیم کار . ام البنین - فداکار . امام جواد علیه السلام . امام حسین ع - خانواده . امام زمان عج . امام علی علیه السلام- حکومت . امام-رهبر- . اموال نامشروع . انتخابات . انفاق - تثبیت . انفاق - ریشه دار . انقلاب - ابوسفیان - نصرت الهی . انقلاب -غربزده ها . انقلاب مادر . انقلابی ماندن - خواب مزمزه . انقلابین - یولج -یلدا . انواع پناهگاه -خناس . انواع قدرت . انواع ملاقات امام . اوفات قراغت . اول ماه و نکاح . اولین بانوی بهشتی -بهشت . اومانیسم - . ایام البیض - خواص عبادات . ایت الله هاشمی رفسنجانی . ایمان . ایمنی- جاده -پراید . بازار - شیطان . بازنشستگی- خرافات . باطن مشکلات - مقامات معنوی . باغبان - باغ - عبادت . باغی که سوخت - آزمایش . باقاعده و بی قاعده - بهشت - کالای بی مشتری . بانک - ربا -شیطان . بچه داری . برجام -نافرجام . برق -شناخت . بعد سیاسی غدیر - نمونه های سرپیچی . بلقیس - تست هوش . بهار - ربیع اول - میلاد پیامبر ص . بهداشت جهانی اسلام . بیداری . بیمار - خواب -آزمایش . پایتخت - فردوس - اهل بیت . پرگار هستی-ولایت - سر مخفی . پیامد سقیفه . پیش فروش بهشت . تاش . تبارک الخالقین . تجربه نبوی - سروش - حقایق دینی . تجلی - انقلاب - نهم دی . تحول درونی . ترامپ . تساوی زن و مرد- . تعادل . تعامل - تسبیح . تعامل - خدا - شکر . تعدیل خواسته ها-کمال انسان-چند همسری . تعقل . تغییر سبک زندگی . تقلین -کربلا . تقوا - برکت - گناه . نسل در اخرت . نصف دین- ازدواج . نفوذ- . نماز - کمک . نماز اول وقت . نیایش . نیمه شعبان . هشدار- گفتگو -مرگ . همراهی خاص- همراهی عام . همسایه داری- عرفان نوظهور . همه یا هیچ- تربیت . هواپیما- پیشگویی . هوای نفس - دل . هوای نفس- شناخت نفس . واجبات انقلاب - سران کفر-راهپیمایی . والدین . وصیت - ثقلین . وضو ، غسل . وطن خاکی -ملکوتی . ولایت . ولایت -خطبه فدکیه . ولایت فقیه . ولایت- نفی و اثبات . یا حسین . یا مقلب القلوب . یلدا- متفکران . یوسف زهرا - منتظران . کاخ -غدیر . کادو- دعا . کار عوامانه . کاشف الغطا- ایام فاطمیه . -کرامات -نماز باران . کرونا - ساده زیستس - کمک . کشتی . کشتی نچات . عرق - گرما . عزرائیل - تلاش . عزیر - امام زمان ع . عصا - فرعون - موسی - مار . عصر - فشار - امام عصرعج - . عقل . عقل - امام زمان عج . علامه - یادگیری علم به خاطر علم . عید نوروز- زیبایی و زشتی . غدیر - اطاعت پذیری . غدیر - امربه معروف . غدیر- سکوت - اقتدا به پیامبران . غدیر و تورات . غدیر و عقل . غدیر-ایات -هنر . غضب حضرت زهرا . غیرت -رگ - ناموس . فاطمه زهرا - ازدواج . فجر . فخری زاده، ترور ناصح . فدک -بینه . فرار از گناه . فرج -غیبت -دعا . فریاد - داد . فلش مموری - انگشت نگاری-ثبت گناه . قانونها -قرآن - نیکی . قبر . قرآن - گروگان - دنیا . قرب و بعد . قربان . قل -فقط بگو . قم . قناعت - اقتصاد - ظهور . قوه مقننه - مجریه - قضائیه . رویت - امام زمان عج . ریاضی - دزدی . زبان - زندان . زرنگ- قیامت - . زهد- انقلابی ماندن . زهره -شکوفه . زیارت نامه حضرت عباس . زیانکار -معامله با خداوند-معامله با شیطان . زینب - ایمان . زینت - ایمان . زکات -برکت -رشد ونمو . سائق و قائد- قرآن . سابقه دار -حضرت موسی ع . ساقی کوثر -قرآن - اهل بیت -معلم . سامری و غدیر . سامری؛ هارون ، غیرت دینی . سپر آتش -سبک زندگی . سپر-ورع . سجده - ساق - قیامت . سختی و مشکلات . سرباز خداوند- تسبیح افرینش . سرمایه گذاری یک بار مصرف - انواع سرمایه گذاری . سعد بن عباده- انصار . سفاهت - زبان مشترک موجودات . سفره . سفره عبادت خلقت . سلام -خلفا . سن تکلیف دختران . سه نسل . سهام دار . سوء مدیریت . سوپرایز . سیزده بدر - سیزده نوروز . سیما- طواف -جهنم . شاد زیستن -غم واندوه . شخصیت ثابت و متغییر . شربت - دشمن مشترک . شعبان -شناخت . شناخت - امام زمان عج .
» آرشیو مطالب
پاییز 87
تابستان 88
زمستان 88
پاییز 89
شکوفه های دنیا
زمستان 94
پاییز 94
بهمن 94
دی 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آذر 96
آبان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سوال
مهدی121

http://vaede.blog.ir/
شب های عاشقانه و بارانی...
نفس تازه

نوحه
حسینیه
وهابیت
سوالات دینی
https://eitaa.com/qurnwords
مفاتیح القران شرح لغات قران

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان






» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب