سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ صدقه ای نزد خدا، محبوب تر از حقگویی نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مهدی121
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تکنیک های نظامی در قرآن

جنگ میدان کارزار است کسانی که وارد این عرصه می شوند باید از قواعد

و تکنیک های آن شناخت کافی داشته باشند و گرنه شکست آنها حتمی است.

در قرآن به این فنون و تکنیک های نظامی به طور پراکنده اشاره شده که جمع آوری آنها

خدمت بزرگی به نیروی های امنیتی است؛ زیرا که دقیق و کاربردی تر هستند.

در سوره عادیات به دو تکنیک اشاره شده که توسط امام علی علیه السلام در جنگ

ذات السلاسل استفاده شده است . یکی اصل «غافلگیری» و دیگری «سرعت در عمل»

ماجرا از این قرار بود که در سال هشتم هجری به پیامبر اسلام خبر دادند که حدود 10 هزار

نفر از دشمنان  سوگند یادکردند که شما و پسر عمویت علی ع را به قتل برسانند.!

پیامبر اسلام عده ای را به فرمانده هی چند تن از اصحاب فرستاد ولی بدون نتیجه برگشتند تا فرماندهی

جنگ را به امام علی ع سپرد .

حضرت به سرعت خود را به منطفه رسانند و با حرکت شبانه خود را به نزدیکی دشمنان رساند

و نزدیک صبح بلافاصله بعد از نماز صبح به یک حمله غافلگیرانه به آنها حمله کرد، عده ای

را به قتل و عده ای را اسیر کرد و غنائم زیادی را به غنیمت گرفت. هنوز سربازان اسلام به فرماندهی حضرت

امیر به مدینه برنگشته بود که سوره والعادیادت بر پیامبر نازل شد و آن را در نماز صبح خواند. وقتی اصجاب

از این  تازگی سوره پرسیدند ،فرمودند: که جبرئیل دیشب آن را بر من نازل کرد.

بعد چند روز حضرت امیر با غنائم و اسیرانی برگشت .

خداوند در این سوره به نفس اسب این رزمندگان و صدای جرقه سم آنها قسم یاد می کند تا اینکه به 

اصل غافلگیری می رسد و می فرماید: «و فوسطن به جمعا»(آیه 5)

قسم به زمانی که این رزمندگان با یک یورش و حمله غافلگیرانه در وسط و میان

دشمن هجوم برده و آنها را تار ومار می کنند.

نکنه مهم اینکه هر جا در قرآن از یک چیزی نام می برد ، آن کار در نزد خداوند اهمیت دارد و قابل تعریف  کردن برای

ما را دارد. این اصل سرعت و غافگیری برای یک رزمنده ارزش زیادی دارد که خداوند به آن اشاره کرده است 

و گرنه اگر ارزش نداشت قطعا ذکر نمی کرد.

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-07/13/farhangnews_150669-436416-1444023127.jpg



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( سه شنبه 95/6/23 :: ساعت 10:15 عصر )
»» پیام عید قربان

قربان از قرب گرفته شده ؛ یعنی هرچه عبد را به مولایش نزدیک کند.

به این دلیل فقط گوسفند کشتن ،  قربانی نیست بلکه نماز هم یک قربانی است که

در روایت داریم« الصلوه قربان کل تقی»1 و زکات و....همه قربانی هستند.

یعنی هر کدام از واجبات یا مستحبات که باعث فرب و نزدیکی به خداوند شود، قربانیند.!

عید قربان نماد قربانی کردن« نفس اماره» است ، اگر کسی موفق شد که گاو

نفسش را قربانی کند، آن وقت اگر مقداری از نفس پاک شده را به قلب بزنیم

قلب زنده می شود و قاتل مرده شدنش را معرفی خواهد کرد.!

به هر حال هر گوشه ای از این دل که حرم الهی است به چیزی وابسته است؛

گوشه ای به پول پرستی ، گوشه ای به حب زن و فرزند ،گوشه ای به حب جاه و مقام و....

این همه «مهمان ناخوانده » آمدند و صاحب خانه که همان پروردگار باشد را از خانه بیرون کرده

و خانه اش را غصب کرده اند. اگر کسی لذت مناجات با معبود ش را  نمی برد ، بداند که

در  خانه غصبی عبادت کرده و چیزی عائدش نشده است.

از این اعیاد باید درس مبارزه و جهاد را علیه این نفس یاد گرفت و ابراهیم وار حب

اسماعیل را از دل خارج کرد آن وقت صاحب خانه اسماعیلی دوست داشتنی را با کادو بهشتی

تحویل می دهد.

ما در این عید بزرگ می توانیم از خداوند همه چیز را درخواست کنیم  ولی مومن باید خوش سلیقه

باشد، چیزی بخواهیم که باعث تقویت جبهه دشمن درونی نگردد. اگر این دشمن با امکاناتش

مثل حب جاه در دل جا خوش کند مثل کوه آتشفان می ماند که هنگام حمله همان چیزمان را می سوزاند

این مهمترین پیام عید قربان است.!!!!!!!!!!!!!

اگر کسی در این کشمکش درونی پیروز شد آن وقت نیاز به جشن بزرگی دارد که آن را عید می نامیم .

بنابراین عید قربان روز محاسبه این زد و خرد درونی است که ببینیم در جبهه حضرت ابراهیم هستیم یا جهبه

شیطان و نفس اماره !!!!!!!!!

http://static1.eghtesadonline.com/thumbnail/ijQBMMywJG13/kIywNgH0pXV6vdy7DeXxav3SifkT1nXAsHYBe0-IgQLc8NW4ZY5ydWWVVK7y41jvQZMd14Mu7LY3Ovm28WaGW-bTR-YL9eBNIvDmCviFrylQ_l7xicohxiwbMTQ6lDqSCTceBb6VuafBKIQFtgQFxLuyGcrdKgIzYESraMJkyadQ1Vh8t_HPiA,,/%D8%AF%D8%A7%D9%85.jpg

 


1-( نهج البلاغه،‌کلمات قصار136)

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( یکشنبه 95/6/21 :: ساعت 10:54 عصر )
»» عرفه یعنی عرفان نظری

اگر شب قدر اختصاص به قرآن و قرآن به سر است، عرفه،  روز دعا و اختصاص

به دعای عرفه امام حسین علیه السلام دارد. دعای عرفه قطراتی از دریای بی کران

معارف توحیدی است که از زبان خوبان روزگار جاری شده است. انسان وقتی به این دریای

بیکران نیایش الهی نگاه می کند ، میل شناگری در او پیدا می شود و دوست دارد خود را در

این امواج لذت بخش معنوی  انداخته و تا پاکی کامل دل و جان از آن خارج نشود.

به این دلیل این روز که روز اختصاصی دعاست ؛ زبان مناجات و دعای آن ، کاملا با سایر ایام و سایر دعاها فرق

می کند. در سایر ایام و دعا عا همش از خواند التماس «خواستن »است ، خدایا به من رزق بده ،

خدایا اولاد خوب بده ، خدایا به من ابرو بده ، همش بده بده و گدایی است ؛اما در دعای عرفه همش

عرفان و بگیر است ،خدایا ازمن خودخواهی را  بگیر، رویت غیر را از ما بگیر، شهود غیر را از ما بگیر،

دنیا طلبی را از ما بگیر همش بگیر است .

یعنی اول شناسایی خداوند ، با تمام ریزکاری های بدن از مژه گرفته تا ظلمات ثلاث را به منزله شکر

و قدر دانی بیان می فرماید بعد شروع به درد دل می کند.

شاید به این خاطر باشد که این دعا آن قدر عظمت دارد که دعا عرفه امام سجاد علیه السلام شرح و توضیح این

دعا است یعنی دعای امام حسین ع متن و دعای امام سجاد ع شرح آن می باشد.

نکته مهم دیگر این است که این دعا اوج عرفان نظری است که از زبان امام عرفان بیان شده و در  

روز عاشورا اوج عرفان عملی است که امام در این روز جان شیرین خود و یارانش را به مرحله نمایش

عرشیان و فرشیان قرار می دهد.

امید است که نم از این شور عرفان عرفه امام در دل ما هم جوشش پیدا کند و سر ریز آن از دیگانمان خارج شود.

http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_11641348862318343523.jpg

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( شنبه 95/6/20 :: ساعت 10:41 عصر )
»» اتهام ناجوانمردانه

امروز روز شهادت باقرالعلوم ،ضمن تسلیت آن امام عزیز یکی از خاطرات

پندآموز آن بزرگوار را نقل می کنم.

 امام پنجم وقتی به دستور هشام بن عبدالملک وارد شام شد ، هشام

برای تحقیر امام و عظمت ظاهری خود چند برنامه را در دستور کار خود قرار داد که همه

با شکست مواجه شدند . مهمترین آنها مسابقه تیر اندازی بود که با اصرار، از امام در خواست

تیراندازی کرد که امام نه تیر در کمان گذاشت که هرکدام نه تنها به هدف می خوردند بلکه به چوبه

تیر قبلی می خوردند که با شگفتی همه از جمله هشام شد. این کار باعث شد که دستور اخراج

امام را از شام بدهد تا از این  بیشتر  رسوا نشود. اما اتفاق جالب دیگری افتاد و آن

مناظره با اسقف مسیحیان شام بود.

جریان از این قرار بود که مسیحان هر سال یکبار از بزرگ خود می خواستند که به سوالات آنها در

اجتماع مقابل قصر  جواب دهد.

امام وقتی این جماعت را دید نزدیک شد و اسقف اعظم چند سال از امام پرسید که با پاسخ

عمیق و سریع امام مواجه شد به طوری که اسقف عهد کرد که دیگر در چنین جلساتی شرکت نکند!

این جریان به سرعت در دمشق پیچید و باعث خوشحالی مسلمانان شد.

هشام به جای خوشحالی به تهمت و اتهام ناجوانمردانه ای دست زد و آن به حاکم مدینه نوشت که

فرزند ابوتراب به دین مسیحت گرایش پیدا کرده است.!!!!!!!!!!!

اما این تلاش مذبوحانه هم به حایی نرسید و سفر اجباری هشام، به سفر بیدار کننده و ثمر بخشی

برای مردم و امام شد.

در پایان از سوالات اسقف دو نمونه ذکر می شود: 1- اسقف :اینکه می گوید: در بهشت

اهل بهشت می خورند و می آشامند ولی مدفوع ندارند آیا در دنیا نمونه ای دارند؟

امام فرمود : آری جنین در رحم مادر تغذیه دارد و لی مدفوع ندارد.

2-شما که عقیده دارید که در بهشت هرچه بخورید از میوه و نعمت ها کم نمشوند؛ آیا نمونه ای در

دنیا برای آن سراغ دارید؟

امام فرمود: شعله آتش اگر صد ها چراغ را از شعله اولی روشن کنید چیزی از اولی کم نمی شود!

http://karevansadeghiye.ir/wp-content/uploads/2015/03/imam-bagher-18.jpg

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( جمعه 95/6/19 :: ساعت 7:22 عصر )
»» اعتراف بزرگ تاریخی

یکی از بدعت های مهم معاویه سب امام علی علیه السلام  بعد از شهادت آن حضرت بود.

برای اینکه امام را منفور مسلمانان قرار دهد ، جو مسموم و روانی علیه امام به

راه انداخت ، از طرفی پیروان امام را تحت فشار قرار داد و از طرفی دیگر فرهنگ غالب

جامعه را علیه امام بسیج کرد تا برای همیشه امام را در نزد مردم کوچک جلوه دهد

غافل از اینکه خورشید فروزان امام همیشه پشت ابر سیاه امثال معاویه قرار نمی گیرد.

این سنت غلط لعن بر امام در منابر بخصوص نماز جمعه که معاویه به راه انداخت

تا زمان عمر بن عبدالعزیز ادامه داشت و سرانجام این سنت غلط  توسط او بر چیده شد.

جریان از این قرار بود وقتی که پدر عمر بن عبدالعزیز حاکم مدینه بود و

در روز جمعه خطبه می خواند به نام مبارک امام علی علیه السلام که می رسید

و می خواست لعن کند ، لکنت زبان می گرفت .

روزی عمر به پدرش جریان لکنت زبان را پرسید : پدرش گفت : آیا تو هم متوجه شده ای ؟

گفت : بله

پدرش گفت : اگر مردم فضائلی که من درباره امام علی می دانم، می دانستند

هر آینه از اطراف ما پراکنده می شدند و به دنبال فرزندان علی علیه السلام می رفتند!!!!!

عمر با خودش عهد کرد که اگر روزی حاکم و خلیفه شود حتما جلوی این کار را خواهد گرفت؛ لذا

وقتی خلیفه شد دستور داد به جای سب بر امام علی ع آیه زیر را در منابر تلاوت کنند

که با استقبال مردم روبرو شد.

اِنَّ اللهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ وَ ایتآئِ ذِی‌القُربی وَ یَنهی عَنِ الفَحشآءِ وَ المُنکَرِ وَ البَغی. نحل آیه 90

این اعتراف بزرگ پدر  هر چند دیر هنگام بود ولی باعث خیر و برکت برای فرزند شد و اقدام عملی در حق

امام علی علیه السلام انجام داد.

در طول تاریخ چقدر از حقایق همین طور سر بسته توسط افراد به گور برده شدند و جامعه بشری را از حقایق

محروم کردند؛ اگر هرکدام از این حقایق بازگو می شد ، شاید تاریخ معاصر طور دیگر برای مردم جلوه گر می شد

و شاید خیلی از این همه مصیبت ها را امروزه نداشتیم و هزاران شاید دیگر ....!!!!!!!!

 


http://tabeshekosar.ir/images/docs/000003/n00003964-b.jpg



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( پنج شنبه 95/6/18 :: ساعت 6:17 عصر )
»» شناخت داریم تا شناخت

نقل شده است که قبل از جنگ جهانی که تازه برق به منطقه تهران وارد شده

بود ، مردم حاضر به قبول انشعاب برق نمی شدند ، شهرداری تهران مجبور شده بود

که با زور به مردم انشعاب برق بدهد؛ وقتی مردم برق را به خانه خودشان برده

و از فوائد بی شمار نیروی برق شناخت پیدا کردند ، نه تنها حاضر به قبول برق شدند بلکه

پول هنگفتی می دادند به شهرداری که زودتر برق به خانه شان برود.

آری اول مردم آشنایی به آثار برق نداشتند ولی بعد از آشنایی و شناخت طور دیگری با این نیروی

معجزه گر  برخورد کردند.

در این جهان هستی یک نیروی که دارد مردم  و همه پدیده ها را مدیریت می کند که ما در زبان فارسی

به آن «خدا» می گوییم و در عربی «الله » و در انگلیسی «God» می گوییم ؛ اگر کسی او را شناخت و راه

ارتباط با او را پیدا کرد و مزه و شیرینی آن ارتباط را چشید ، دیگر هیچ قدرتی قادر نیست که بین آنها جدایی

اندازد . به این دلیل کسانی که این راه را طی کردند، حاضر شدند تا پای جان در این راه بایستند و پشت پا به

همه این زر و برق مادی بزنند .در راس همه پیامبر مکرم اسلام است با اینکه پیشهاد کلان مادی به او دادند

ولی در برابر آنها فرمود: «اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من بدهید که دست از این

راه بردارم هرگز بر نمی دارم».

این نیرو در درون همه ماست فقط نیاز به راه اندازی دارد. به قول شاعر:

سالها دل طلب جام جم از ما می کرد       آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد

راه اندازی آن طبق آیه سوره صف این چنین است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ11

تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ12

http://axgig.com/images/21542973369222112089.jpg



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( چهارشنبه 95/6/17 :: ساعت 11:37 عصر )
»» تقوی سپری در برابر تهاجم فرهنگی

در این عصر و زمانه ای که تهاجم فرهنگی ار آسمان و زمین بر سر این مردم بخصوص

جوانان می بارد ،تنها چیزی که در برابر این سیل ویرانگر از طرف خداوند در قرآن به

ما پیشنهاد می شود، فقط و فقط «تقوی» است .

در آیات قرآن کریم 2436 واژه تقوا به صورت اسمی و فعلی و به عنوان صفت به کار رفته،

و در سوره مبارکه بقره بیش از سى بار، کلمه‏ ى «تقوا» تکرار شده که در هیچ سوره‏ اى

به این مقدار نیامده است.

در فرهنگ قرآن کریم، متقی کسی است که با ایمان و عمل صالح برای خود ملکه ای نفسانی

فراهم می سازد تا او را از آسیب های درونی (هوای نفس) و بیرونی (شیطان) مصون دارد.

آنچه از اهمیت دادن قرآن به «تقوا» در بُعد روان‏شناسى استفاده مى شود این است

که «تقوا» مانع و سپرى است در برابر گناهان کبیره و زشتى‏ ها،

که همانند یک سپر جنگى بین «متّقى» و فرهنگ بیگانه فاصله مى‏ افکند.

امروز در این جنگ نرم فقط تقوی و ترس از جهنم است که انسان می تواند در برابر این

همه سایت منحرف مقاومت کنه !

در گذشته اگر به خاطر از ترس از آبرو انسان خود را از گناه حفظ می کرد امروزه همه چیز

برای ایجاد رابطه با جنس مخالف  و سایر گناهان فراهم شده و ممکنه که کسی هم متوجه نشه ،

اما داشتن روحیه تقوی انسان را از این همه پلیدی نجات خواهد داد .

به این دلیل در طول تاریخ دین و دینداری،  فقط تقوی معیار ارزش انسان شمرده شده و هر عملی

که مارک و برند تقوی نداشته باشد در پیشگاه خداوند اعتیار و خریدار ندارد چنانکه می فرماید:

«انَّ أَکرَمَکم عندَ اللّه ِ أَتقکم»1

لذا آثار دنیوی و آخروی زیادی دارد که در تفاسیر مفصل بحث شده است.

آرى، بالاترین سپر در عصر جهانى رسانه ‏ها و ارتباطات رعایت تقواى الهى است.

حضرت امیر می فرماید:«اى بندگان خدا بدانید که تقوا دژى محکم و

شکست ناپذیرى است که هرزگى و گناه، خانه‏ اى در حال فرو ریختن و خوار کننده

است که از ساکنان خود دفاع نخواهد کرد، و کسى که بدان پناه برد در امان نیست»2

 

http://photos02.wisgoon.com/media/pin/images/o/2015/5/26/18/500x252_1432648055760926.png


1-حجرات  13.

2 نهج البلاغه مرحوم فیض، خ 156?

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( سه شنبه 95/6/16 :: ساعت 11:44 عصر )
»» چگونه قرآن بعضی را شفاعت و بعضی را لعنت می کند؟

ما روایات زیادی داریم که قرآن در روز قیامت بعضی را که با قرآن انس داشته اند

شفاعت می کند، وکسانی که به او پشت کرده را لعنت و از بعضی افراد هم

رسما در پیشگاه دادگاه الهی شکایت می کند .1

حال سوال مهم این است که این شکایت و یا شفاعت به چه شکل است ؟

آیا همین الفاظ و کلمات که ما تلاوت می کنیم از انسان شکایت می کنند؟ یا

قضیه چیز دیگزی است؟.

علماء و فلاسفه می گویند: هر چیزی در عالم دارای چهار وجوذ است .

 وجود ذهنی ، وچود کتبی ، وجود لفظی و وجود خارجی

مثلا خودکار یک وجود ذهنی دارد که در ذهن مان «خودکار» را مجسم می کنیم.

یک وجود کتبی دارد که روی کاغذ می نویسیم«خودکار» و یک وجود

لفظی دارد که در لفظ و با زبان می گوییم: «خودکار» و بلاخره یک وجود خارجی دارد

که در عالم خارج و بیرون با چشم« خودکاری» را می بینیم.

قرآن هم این چهار وجود را دارد :

یکی وجود ذهنی قرآن است که در لوح محفوظ یا.. بوده که خداوند در شب قدر

نازلش کرده و می فرماید: انا انزالناه فی ...

یکی وجود کتبی قرآن است؛ یعنی همین که در خانه ها هست قدیم روی پوست

می نوشتند ولی امروز روی کاغذ و یا سی دی و...می نویسند.

یک وجود دیگر قرآن ، وجود لفظی قرآن است که قاری با لبهایش  با صدای خوب تلاوت می کند.

و آخرین وجود قرآن ، وجود خارجی قرآن است که در متون دینی ما آمده در روز قیامت

به شکل بهترین شخص و خوش بوترین افراد می آید و از دوستان خود شفاعت می کند و

عده ای را لعنت و به محاکمه می کند .

پس به این شکل قرآن با وجود خارجی از عده ای شکایت یا شفاعت می کند.


امیرمومنان امام علی علیه السلام می فرمایند:

بدانید که قرآن شفاعت کننده است و شفاعت او پذیرفته می شود و گوینده است و

گفتارش تصدیق می گردد و هر کس قرآن برای وی روز قیامت شفاعت کند شفاعت قرآن

در باره او پذیرفته می شود. (تفسیر عیاشی، ج 1، ص 2)

یا امام صادق (ع) فرمود: سه چیز به خدای عز و جل شکایت می کنند:  

1- مسجد ویرانیکه مردم (ساکنان محل )در آن نماز نمیخوانند 

2-دانشمندی که  در میان نادانانگرفتار است

3-و قرآنی که در طاقچه قرار دارد و گرد و غبار برآن نشسته باشد وکسى آن را قرائت نکند.

 

الخصال، ج‏1، ص: 142

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/10031/B/13890611_0110031.jpg



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( دوشنبه 95/6/15 :: ساعت 10:33 عصر )
»» نیم شبی دهل زنی؟!

نقل شده : مردی به علت کسالت خوابش نمی برد. رفت پشت بام قدم زدن در

این هنگام مردی را دید که مشغول کندن دیوار است سرش را پایین آورد و گفت:

هی : در این وقت شب چه کار می کنی ؟

دزد: دارم دهل می زنم .

بیمار: پس چرا دهلت صدا ندارد؟

دزد: فردا صداش در می آید!

فردای آن شب وقتی آفتاب طلوع کرد صدای شیون همسایه بلند شد، پرسید: چه خبر است!

گفتند: دیشب دزد دیوار خانه همسایه را کنده و اشیاء قیمتی آنها را برده است.!!!1

 

نکات

1-خیلی از کارهای ما شبیه کار همان دزد است که نتیچه فوری ندارد بلکه بعد گذشت زمان روزها ،هفته یا ماههای

بعد نتیجه اش مشخص می شود.

اگر خرابکاری باشد باید منتظر عواقبش و اگر کار مثبت گذشت زمان هم آن را مشخص می کند.

انسان کوته بین نباید به فکر نتیجه فوری باشد باید صبر داشته باشد.

2- بیداری ناقص نتیجه ناقص می دهد و بیداری کامل نتیجه کامل .اگر انسان در هر کاری هوشیاری کامل نداشته باشد

نمی تواند تصمیم درستی بگیرد.

خداوند هیچ کار نیمه تمام ندارد و از ما هم انتظار کار نیمه تمام ندارد اگر انسان هوشیار و بیدار باشد باید کار را خوب انجام دهد.

http://cdn.fararu.com/files/fa/news/1393/11/6/186427_771.jpg


1-دفتر سوم مثنوی ص159

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( یکشنبه 95/6/14 :: ساعت 11:7 عصر )
»» دوست داری روی قبرت چی بنویسند

نقل شده سلطان محمود غزنوی که قبری برای خود حفر کرده بود ، منتظربود که روی سنگ

قبرش چه آیه ای انتخاب کند. از یکی از خدمتکاران کمک خواست که چه آیه ای انتخاب کند،

او که ذوق سلیمی داشت برای این گونه چیزها،  بلافاصله این آیه را خواند :

«هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِى کُنتُمْ تُوعَدُونَ‏ این همان جهنمی است که وعده داده شده »یس 63

حاضر جوابی چقدر خوبه اگر حکیمانه باشه خیللللللللللللللی بهترههههههههههه!!!


http://www.3neshaneh.com/files/1392/12/25/art/history/30%20Copy.png



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امرالله بیرانوند ( شنبه 95/6/13 :: ساعت 11:23 عصر )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقر عامل تملق و چاپلوسی
سلام فرمانده
احاطه همه جانبه آتش بر کفار
گفتگوی فرشتگان عذاب با مال اندوزان در قیامت
غیرت دینی حضرت موسی علیه السلام
حفظ جان رهبر و نخبگان واجب عقلی و شرعی
نگاه اسلام به بهداشت
ملاقات پروردگار آخرین ایستگاه زندگی
جایگاه و جریان مباهله در عصر جدید
تلخی ها و شیرینی های کرونا
حد و حدود سفره انسان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 112
>> بازدید دیروز: 52
>> مجموع بازدیدها: 361470
» درباره من

مهدی121
مدیر وبلاگ : امرالله بیرانوند[398]
نویسندگان وبلاگ :
حرف حساب
حرف حساب[0]


» پیوندهای روزانه

جوادی املی [6]
مدرسه فقاهت [2]
مهارت ها [9]
روضه [7]
تحلیل تحریرالقبلتین [13]
دشمن شناسی [11]
مهدی121 [37]
[آرشیو(7)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
رابطه قیامت با بهار[4] . روش گفتگوی جهنمیان[4] . قیمت انسان - بهشت[4] . معاد[4] . کفار - مومنین -رابطه[3] . عرفه[2] . ندارد[2] . خمس[2] . تقوی[2] . تهاجم فرهنگی . تهدید- تطمیع - تتزویر . توکل - امام جواد ع . تیپ منفی - تیپ مثبت - انس - نسیان . ثروت - تربیت دینی - . جان جانان - غدیر . جاهلیت - هوای نفس . جد -جن - سفیه . جرس- اهل بیت . جشن انتخابات . جشن تولد انقلاب . جشن تولد قرآن . جنسیت- صورتگری . جنگ اقتصادی . جوان - غنیمت . جوجه -اخر پاییز- برجام . چشم - انواع نگاه . چشمه - نماز . چند همسری . چهره - ناضره - مسفره - مستبشره . چهره دین- روز قیامت . حال - مقام . حجاب - ممنوع . حداقل آزادی - پیامبران - . حرکت دسته جمعی 22 بهمن . حزب شیطان - . حساب بانکی -تریت فرزند . حساب روزانه - حساب ماهانه و سالانه . حساب-اعداد . حضرت زینب سلام الله علیها . حضرت عیسی ع - میلاد . حضرت معصومه . حق و باطل - کربلا . حقوق بچه ها - والدین - امام سجاد ع . حلال درمانی - معنویت - امتحان بزرگ . حماقت - عقل - . حملات شیطان از چهار جهت . حوصله نداشتن . حکومت جهانی . خدا خرمایی- جهالت . خرطوم- رسوایی . خط فاصله . خطبه شعبانیه . خواب عقل . خواب -مرگ- مردم . خود شناسی- گنج معنوی . خودی و غیر خودی . خورشید - قطب . خوش تیپی قیامت . خوش فرجامی . خیر - امام حسشین ع . دروغ- شیطان . دستاورد ماه مبارک رمضان . دستاوردهای انقلاب . دشمن شناسی - روش تیبلیغات دشمن - وظیفه مل . دعا - امام سحاد علیه السلام . دعا - مناجات - . دعا- عاقبت به خیری . دل پاک -ظاهرنماز . دنیا شناسی . دنیاشناسی . دنیای خوب - شکر - . دو تابعیتی - منافق . دوره ترجمه . دوست . دوستی - ظاهر و باطن دوستی-روابط و ضوابط . ذائقه -مرگ . ذل پدر و مادر -دل مومنین -مشکن دلی . ذوالقبلتین- کربلا- مکه - دل . راستگوتر .خودمانی . راه آسمانی . ربا - محارب با خداوند . رجب - جاهلیت . رجب -دعا -سلاح مدرن . رجعت - قطره . رسانا و نارسا . رضایت امام . رفت و آمد - نشکیل جسله دینی . رهبر - عدد صحیح - ولایت . روح عاشورا - مبارزه با ظلم . روح عید - قلب . روز پدر . روز یاس - روز ناامیدی . روزی - عائله . روزی -شاه کلید-تقوی . روش ایراد خطبه فدکیه . 14 خرداد . آتشکده فارس - دریاچه ساوه -میلاد پیامبر ص . آرامش -یاد خدا . آیه نباء . آیینه . ابن حر حعفی های انقلاب . اخلاص - عناوین اعتباری- رمز ماندگاری . اخلاص حضرت علی ع در خندق . ادخال سرور . اراده . اربعین - درس عاشورا - اشک معنادار . ارداه - خواب - مرگ . ازدواج- . ازدواج - خدیجه - دختر شعیب . ازدواج - ساده زیستی . ازدواج -ازمایش بزرگ . ازدواج به هنگام . ازدواج سیاسی . ازدواج- علمی - . استقامت . استقبال کبری . استقلال - ازادی - جمهوری اسلامی . اسحله شناسی - فقر - اختلاف- تزیین کار زشت-وسوسه . اسراف- . اسقف -اتهام . اسوه- حضرت ابراهیم ع . اشتی شیطان -لجاجت . اشرف افغان - نادرشاه . اشک - تسبیح . اصل غافلگیری- والعادیات . اعتراف . اعتماد به آمریکا . اعتکاف . اعداد اعمال . اقتصاد - خرچنگ - . الجار ثم الدار-تقسیم کار . ام البنین - فداکار . امام جواد علیه السلام . امام حسین ع - خانواده . امام زمان عج . امام علی علیه السلام- حکومت . امام-رهبر- . اموال نامشروع . انتخابات . انفاق - تثبیت . انفاق - ریشه دار . انقلاب - ابوسفیان - نصرت الهی . انقلاب -غربزده ها . انقلاب مادر . انقلابی ماندن - خواب مزمزه . انقلابین - یولج -یلدا . انواع پناهگاه -خناس . انواع قدرت . انواع ملاقات امام . اوفات قراغت . اول ماه و نکاح . اولین بانوی بهشتی -بهشت . اومانیسم - . ایام البیض - خواص عبادات . ایت الله هاشمی رفسنجانی . ایمان . ایمنی- جاده -پراید . بازار - شیطان . بازنشستگی- خرافات . باطن مشکلات - مقامات معنوی . باغبان - باغ - عبادت . باغی که سوخت - آزمایش . باقاعده و بی قاعده - بهشت - کالای بی مشتری . بانک - ربا -شیطان . بچه داری . برجام -نافرجام . برق -شناخت . بعد سیاسی غدیر - نمونه های سرپیچی . بلقیس - تست هوش . بهار - ربیع اول - میلاد پیامبر ص . بهداشت جهانی اسلام . بیداری . بیمار - خواب -آزمایش . پایتخت - فردوس - اهل بیت . پرگار هستی-ولایت - سر مخفی . پیامد سقیفه . پیش فروش بهشت . تاش . تبارک الخالقین . تجربه نبوی - سروش - حقایق دینی . تجلی - انقلاب - نهم دی . تحول درونی . ترامپ . تساوی زن و مرد- . تعادل . تعامل - تسبیح . تعامل - خدا - شکر . تعدیل خواسته ها-کمال انسان-چند همسری . تعقل . تغییر سبک زندگی . تقلین -کربلا . تقوا - برکت - گناه . نسل در اخرت . نصف دین- ازدواج . نفوذ- . نماز - کمک . نماز اول وقت . نیایش . نیمه شعبان . هشدار- گفتگو -مرگ . همراهی خاص- همراهی عام . همسایه داری- عرفان نوظهور . همه یا هیچ- تربیت . هواپیما- پیشگویی . هوای نفس - دل . هوای نفس- شناخت نفس . واجبات انقلاب - سران کفر-راهپیمایی . والدین . وصیت - ثقلین . وضو ، غسل . وطن خاکی -ملکوتی . ولایت . ولایت -خطبه فدکیه . ولایت فقیه . ولایت- نفی و اثبات . یا حسین . یا مقلب القلوب . یلدا- متفکران . یوسف زهرا - منتظران . کاخ -غدیر . کادو- دعا . کار عوامانه . کاشف الغطا- ایام فاطمیه . -کرامات -نماز باران . کرونا - ساده زیستس - کمک . کشتی . کشتی نچات . عرق - گرما . عزرائیل - تلاش . عزیر - امام زمان ع . عصا - فرعون - موسی - مار . عصر - فشار - امام عصرعج - . عقل . عقل - امام زمان عج . علامه - یادگیری علم به خاطر علم . عید نوروز- زیبایی و زشتی . غدیر - اطاعت پذیری . غدیر - امربه معروف . غدیر- سکوت - اقتدا به پیامبران . غدیر و تورات . غدیر و عقل . غدیر-ایات -هنر . غضب حضرت زهرا . غیرت -رگ - ناموس . فاطمه زهرا - ازدواج . فجر . فخری زاده، ترور ناصح . فدک -بینه . فرار از گناه . فرج -غیبت -دعا . فریاد - داد . فلش مموری - انگشت نگاری-ثبت گناه . قانونها -قرآن - نیکی . قبر . قرآن - گروگان - دنیا . قرب و بعد . قربان . قل -فقط بگو . قم . قناعت - اقتصاد - ظهور . قوه مقننه - مجریه - قضائیه . رویت - امام زمان عج . ریاضی - دزدی . زبان - زندان . زرنگ- قیامت - . زهد- انقلابی ماندن . زهره -شکوفه . زیارت نامه حضرت عباس . زیانکار -معامله با خداوند-معامله با شیطان . زینب - ایمان . زینت - ایمان . زکات -برکت -رشد ونمو . سائق و قائد- قرآن . سابقه دار -حضرت موسی ع . ساقی کوثر -قرآن - اهل بیت -معلم . سامری و غدیر . سامری؛ هارون ، غیرت دینی . سپر آتش -سبک زندگی . سپر-ورع . سجده - ساق - قیامت . سختی و مشکلات . سرباز خداوند- تسبیح افرینش . سرمایه گذاری یک بار مصرف - انواع سرمایه گذاری . سعد بن عباده- انصار . سفاهت - زبان مشترک موجودات . سفره . سفره عبادت خلقت . سلام -خلفا . سن تکلیف دختران . سه نسل . سهام دار . سوء مدیریت . سوپرایز . سیزده بدر - سیزده نوروز . سیما- طواف -جهنم . شاد زیستن -غم واندوه . شخصیت ثابت و متغییر . شربت - دشمن مشترک . شعبان -شناخت . شناخت - امام زمان عج .
» آرشیو مطالب
پاییز 87
تابستان 88
زمستان 88
پاییز 89
شکوفه های دنیا
زمستان 94
پاییز 94
بهمن 94
دی 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آذر 96
آبان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سوال
مهدی121

http://vaede.blog.ir/
شب های عاشقانه و بارانی...
نفس تازه

نوحه
حسینیه
وهابیت
سوالات دینی
https://eitaa.com/qurnwords
مفاتیح القران شرح لغات قران

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان






» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب